Ananova
ahoj, chtěla bych se zeptat kolim mam v krvi promile kdyz jsem vypila 5 dvanactek a 3 velky tequily,da se to nejak vypocitat? a prej je LSD v lysohlavkach,jak moh nekdo vymyslet takovou kravinu? díky

Odpověděl: Jakub Minařík
Hladina alkoholu v krvi je závislá na množství požitého alkoholu a taky vaší hmotnosti. Počítejte s tím, že pokud máte kolem 80 kg a vypijete 0,5 l piva, nebo 0,2 litru vína tak hladina alkoholu v krvi bude + - kolem 0,4 promile. pokud vážíte kolem 60 kg, bude hladina vyšší tak asi 0,5 promile. Každý další alkohol hladinu znásobí. Hladina alkoholu v krvi za jednu hodinu klesá v rozmezí 0,12 až 0,20 promile při hladinách alkoholu v krvi nad 2 promile pokles dosahuje hodnot až 0,24 promile za hodinu. Fyzická námaha nemá na zvýšení eliminace podstatný vliv. Rychlost eliminace rovněž podstatnou měrou neovlivňují farmaka, kofein či jiné tzv. zázračné pilulky. Tedy: 60kg člověk po tom co jste vypila kumulativně +- 4 promile (taková hladina by byla, kdybyste to vypila v jeden okamžik dohromady). Při rychlosti eliminace 0,2 promile za hodinu se tohle množství bude eliminovat kolem 20 hodin, počítáno od začátku konzumace. P.s. Ty výpočty jsou hodně orientační, šťoural si v tom jistě najde chyby, ale je možné se toho přidržet. Ještě bych podotknul, že eliminace alkoholu z těla začíná v okamžiku, kdy ho začneme pít. A taky, že na vstřebávání se podílí některé další faktory. Třeba koncentrace alkoholu.