Čekání na léčebnu
Michaela
Vážení, obracím se na Vás s prosbou. Jsem matka 19ti leté dcery, která je pravděpodobně rok závislá na pervitinu. Dva roky předtím se sebepoškozovala s jedním kolapsem - otrava alkoholem+léky (nejspíš demonstrativní sebevražda). O její závislosti vím teprve krátce, ale díky odborníkům vím, že léčba je to nejnutnější, kam se musí co nejdřív odebrat. Donedávna se té myšlence vysmívala, ale včera ji vyhodili ze školy (pár měsíců před maturitou) a ona připustila, že se půjde léčit. Ovšem - všechny léčebny jsou plné a nejbližší termín jejího nástupu je až za měsíc. Pro nás nastává náročné období, jak dceru udržet bez drog, když nebude ve škole a bude se poflakovat. Nemohu ji nutit do brigády, protože je užíváním značně oslabená (165/43) a unavená. Hlídat ji taky pořád nemůžu, protože jsem denně do 17ti hodin v práci. Poraďte mi, prosím nějaký způsob ambulantní léčby, kde by ji okamžitě přijali a pomohli by nám překlenout toto nebezpečné údobí. Předem děkuji. Michaela

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bohužel máte pravdu, že situace v léčebnách není zrovna nejlepší a někdy je třeba počkat i měsíc. Určitě je dobrý nápad jít s dceerou do nějakého ambulantního programu. pokud tedy nechcete Prahu, nejblíž Vám je pravděpodobně AT ambulance v Kutné Hoře, kde je prováděna psychoterapie včetně skupinové, farmakoterapie, substituce atd. Adresa je Vojtěšská 237, Kutná Hora, 284 01 tel: 357 503 204. Pokud by Vám tento kontakt nevyhovoval, napište znovu, najdeme něco jiného. Přeji tedy hodně trpělivosti a sil!