Alkohol
Štěpánka
Jelikož jsem se rozhodla pro stoprocentní abstinenci, zajímala by mne odpověď na otázku, zda alkohol užívaný při přípravě pokrmů se opravdu 100% vypaří a současně tedy nenalézám odpověď na to, jak je to se svařeným vínem, po svých zkušenostech vím, že jsem byla po něm dosti značně opilá a přeci svařené víno se vaří, nebo alespoň ohřívá. Také mne leží ještě jeden dotaz na srdci a to fakt, že používám např. sojovku a náhodou jsem objevila její složení - víno, nevím, zda je zpracovávaná za studena či varem. Také bych se Vás dovolila zeptat, zda někde existuje seznam potravin obsahujících alkohol, beru Antabus a nerada bych např. po rumových pralinkách měla nějaké potíže, viz. tvrzení, že je tam tresť X je tam skutečný alkohol. Děkuji, S pozdravem Štěpánka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud jste se rozhodla pro stoprocentní abstinenci, asi byste se měla řídit pravidlem "raději to nepokoušet". Myslím, že byste neměla používat alkohol k vaření pokrmů, protože mu trvá přeci jen nějakou dobu, než se všechen vypaří, není to hned, jak přejde tekutina varem. Svařené víno rozhodně není "nealkoholické", většinou se totiž jen nahřeje párou, nevaří se doopravdy a máte pravdu, že naopak silně opíjí. V kombinaci s Antabusem by Vám po něm určitě nebylo dobře. Co se týče seznamu nealkoholických potravin, určitě něco takového existuje. Vzhledem k tomu, že se specializujeme na ne-alkoholové drogy, odkážu Vás ale v tomto směru jinam - zkuste se na takový seznam zeptat v AT poradně, která je v každém okrese, nebo pokud bydlíte v Praze, můžete zavolat na oddělení pro léčbu alkoholu u Apolináře nebo MUDr. Nešporovi do PL Bohnice.