clode
Dobry den, Dcera se mi svěřila že, cca rok experimentuje s drogami (čichá pervitin). Na druhý den jsem sní šel k psichiatrovi, ten mi dal kontakt na odborníka s tím, že on se na tuto problematiku nespecializuje. Informoval mě, že je důležité, aby tato léčba byla úspěšná, musí dcera absolvovat odvykací kůru v trvání třech měsíců. Potřeboval bych poradit jak dceru k této odvykací kůře přimět, aby ji absolvovala, nechce o ní ani slyšet. Děkuji, okr. Karviná

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bohužel těžko můžete dceru nutit, aby se šla léčit, tedy pokud není nezletilá. Ani v takovém případě to ale není příliš efektivní. Když totiž jde někdo do léčby z donucení během léčebného programu pak nespolupracuje (pokud je do něj vůbec přijat, protože mnoho léčeben a komunit trvá právě na dobrovolnosti vstupu) a celá věc se v podstatě míjí účinkem. Asi jediná možnost je zkusit na dceru působit, aby svůj postoj změnila. Mluvit s ní o tom, co jí drogy dávají a co jí berou, jaké následky to má pro rodinu, kam až jste schopni zajít v toleranci jejího užívání drog...možná by také byla alternativa nenutit jí hned do pobytové léčby v psychiatrické léčebně, která trvá právě těch tři a více měsíců. Třeba by byla spíš přístupná ambulantnímu léčení, tedy docházení pravidelně na terapii a/nebo skupiny. Není tak úplně pravda, že jedniá možná účinná léčba je ta, která trvá alespoň tři měsíce. Možná by ambulantní kontakt mohl pomoci překonat odpor Vaší dcery k odborné pomoci. Kdyby jste se rozhodli takto, můžete navštívit Kontaktní centrum NET, na adrese Třída Družby 1125, Karviná, 735 06,tel: 596 316 808.