Dobry den, chtela jsem Vas poprosit o sdeleni odpovedi na par dotazu tykajicich se drog. Ma dcera chodi pravidelne na vikendy na diskoteky. Mela jsem podezreni na to, ze poziva nejake drogy. Sdelila mi, ze nekolikrat kourila marihuanu. Poslala jsem ji tedy na testy, ktere byly pozitivni na methylamfetamin. Obsahuje tuto latku opravdu pouze pervitin, nebo je soucasti nejakych jinych leciv? Dcera se brani, ze tuto drogu mel asi jeji pritel, ktery si ji obcas da a meli pred odebranim moce nechraneny pohlavni styk, ani si nedavali pozor(dcera bere antikoncepci). Slysela jsem, ze je to opravdu mozne jiz z nekolik stran, dokonce, ze pri delsim pouzivani jednoho partnera muze dojit k abstinencnim priznakum partnera, ktery drogu nikdy nepozil. Dale jsem se chtela zeptat, po jake dobe je mozne z moci prokazat uziti drogy, tzn. jak dlouho se napr. uvedeny pervitin drzi v moci. U odberu mi rekli, ze pokud by dcera uzivala pervitin jen obcas o vikendech, lze to prokazat max. do 72 hodin. Ja si ale myslim, ze kazdy clovek je jiny a telo kazdeho cloveka se brani jinak a ma jine spalovani. Moc Vam dekuji a prosim Vas o co nejrychlejsi odpoved, aT uz bude jakakoliv. Dekuji Marcela B.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, pravděpodobnost že + metamfetaminu je z pohlavního styku je nic moc. Třeba jako že vyhrajete 1. ve sportce. Velmi vyjimečné. Dle testů - pozitivitu mohou udělat i jiné látky, je to vždy specifické pro konkrétní test a taky pro užitou metodu - vyhledávací testy takhle mohou reagovat, pokud se výsledek konfirmoval třeba chromatograficky, tak je omyl prakticky vyloučen. Jinak aby nedošlo k mejlce - metamfetamin je jen v pervitinu, pozitivně mohly reagovat jiné látky. Odpověď by vám dal nějaký toxikolog. Třeba laboratoř, ve které testovali. Jinak moje zkušenost s detekovateností - tak max týden, někdy méně, jindy trochu více. Těch 72 hodin může být celkem spolehlivých. Spíše to ale trvá déle. Rozdíly mohou nastat, ale jsou spíše záležitostí nemocných lidí, nebo extrémů hmotnosti, příjmu tekutin, ... Vylučování, resp. eliminace látky probíhá exponenciálně po poločasech (za jeden poločas se množství redukuje na polovic) moc se to nemění. S tím pohlavním stykem mě napadá ještě jedna věc - muselo by to být testováno bezprostředně po styku. Jestli byl odstup den a více, je to nepravděpodobné, spíše nemožné. Ohledně indukovaných odvykacích stavů u partnera - takové věci se dějí, ale musí to být tak, že ti lidé žijí spolu, obyčejně izolovaně a musí to soužití trvat dlouho. Vyskytuje se třeba u psychotických obtíží. Indukovaná schizofrenie je ale velmi vzácná a o indukovaném odvykacím stavu u někoho kdo nebere jsem snad ještě neslyšel. Můj osobní názor je, že dcera s drogama (pervitinem) experimentuje a nebo ho alespoň občas pravidelně užívá. Neznamená to nutně, že musí nastat nějaký průšvih, ale na vašem místě bych byl obezřetný. Kdyby byli nějaké dotazy, ptejte se. :-)