Resoc
Nali
Vedeli by ste mi poskytnut informacie o fungovani nestatnych resocializacnych zariadeni? Myslim tym aj ekonomicke aspekty, najvyhodnejsia pravna forma resocu, moznosti financovania, dotacie zo statu. Stacia mi aj odkazy na institucie, na ktore sa da obratit, prip. www stranky, aj zahranicne. Som z vychodneho Slovenska, ak mi viete odporucit niekoho z mojho okolia, budem vam vdacna. S pozdravom

Odpověděl: Bára Orlíková
Bohužel nemáme mnoho informací, jak podobné instituce fungují na Slovensku. Právní systém České republiky a Slovenska je odlišný, takže Vám těžko můžeme poradit, jaká je nejlepší právní forma takového zařízení. Navíc nám nejsou dostupné informace, jak jsou na Slovensku neziskové organizace financované ze státních grantů nebo nadací, ale dle údajů z doby před cca 2 lety byla situace velmi špatná, ze státních peněz nebylo v drogové problematice financované téměř nic a veškeré peníze na tyto organizace byly vesměs ze zahraničních nadací. Jednou z nich je například Open Society Fund (mají i slovenskou pobočku v Bratislavě www.osf.sk). Také existovalo opravdu jen velmi málo organizací, které se touto problematikou na Slovensku zabývalo. Možná by nebylo od věci kontaktovat přímo dotyčné organizace, například http://www.drogy.sk. Nebo se můžete obrátit na National Focal Point, General Secretariat of the Board of Ministers for Drug Dependencies and Drug Control, Central Node of the Drug Information System, Námestie slobody 1, 81370 Bratislava, Tel: 00421 2 5729 5732, Fax: 00421 2 5729 5753.Informace o situaci ve věcech drog na Slovensku najdete také na http://profiles.emcdda.eu.int. Vaše otázka je bohužel natolik široká, že by komplexní odpověď na ní vydala na celou knihu. Pokud máte zájem založit neziskovou organizaci zaměřenou na léčbu závislosti na Slovensku, asi by bylo lepší obracet se na informační zdroje na Slovensku.