Prohlídka
Katy
Dobrý den, chci se zeptat, mám jít za 1 týden na pravidelnou-výstupní prohlídku (19) k naší obvodní doktorce.Přišla mi "pozvánka" a na ní je uvedeno, že mam s sebou přinést moč.Je to běžné? Napadlo mě, jestli tam nebudou hledat drogy..měla jsem před 1 měsícem extázi.Děkuji za odpověd

Odpověděl: Bára Orlíková
U takovýchto prohlídek to běžné je, vzorek moči je ovšem využit pouze ke standardnímu vyšetření. Test na přítomnost drog by mohli provést pouze s vaším souhlasem, při normální preventivní prohlídce se nic takového standardně nedělá. Pokud jste měla extázi před měsícem, tak i kdyby byl test proveden, tak by byl negativní, protože MDMA se dá detekovat cca do týdne od posledního užití. A kdyby Vám test udělali a byl by pozitivní na MDMA (hypoteticky), tak by Vás to nemělo nijak ohrozit (když pominu rizika, která s sebou samozřejmě nese samotné užití MDMA) - jste plnoletá, výsledek testu by byl chráněn lékařským tajemstvím a informace by se od lékaře neměla dostat nikam dál (ani k Vašim rodičům, do školy nebo do zaměstnání). Takže závěrem - vypadá to, že Vám ohledně testu žádné riziko nehrozí. Pokud byste se chtěla dozvědět něco víc o extázi (jejích rizicích a také o tom, jak je minimalizovat) tak si najděte kolonku Extáze / MDMA na těchto stránkách nebo zkuste web www.3lf.cuni.cz/drogy. Hodně štěstí.