zivot
HB
mne už vubec nebavi zivot vsechno ma stve a sem na tem psychicky uplne spatne uz 4 mesice abstinujem od marihuany ale zacnem znovu ked kurim tak mi je lepsi ..necitim sa tak blbo nejsem taky agresívny ..ja sem uz timto spravaním stratil vsechni kamose .. myslite ze je vhodne ist k psychiatrovi ? jak mi pomuze ? ja nechem brat antidepresiva .. ja vazne jedinu zachranu vidiv v tej trave .. diki za opoved Pavel 17r.

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím, jestli se ve Vašem dotazu zcela orientuji. Předpokládám, že jste měl asi nějaký důvod (který bohužel nepíšete), proč jste s kouřením marihuany přestal - a důvod, proč teď abstinujete, přestože popisujete, že Vám není úplně psychicky nejlépe. Zdá se mi neobvyklé, že by trvalo několik měsíců, kdy pociťujete příznaky, jako je podrážděnost a rozlada. To se obvykle váže na pár dní či týdnů po vysazení konopných drog, a to po opravdu dlouhodobém intzenzivním užívání. Nedokážu posoudit naléhavost Vašeho stavu a intenzitu nepříjemných pocitů, které Vás nyní obtěžují. Možná by návštěva u odborníka nebyla od věci. To, že zajdete k psychiatrovi nemusí znamenat, že Vám okamžitě napíše nějakou medikaci. Možná stačí, když s Vámi promluví anebo Vám třeba doporučí nějaký delší kontakt s psychoterapeutem. A i kdyby usoudil, že byste medikaci potřeboval, mělo by se Vám ulevit. U některých duševních potíží to prostě bez správných léků nemusí dopadnout dobře, třeba u deprese nebo psychotických stavů. Pokud stav, který popisujete, trvá takto dlouho, bylo by asi na místě zjistit, co to je, z čeho to je a co se s tím dá dělat. Může a nemusí to s užíváním marihuany souviset. Ale každopádně si myslím, že bude lepší, když to zkusíte bez konopí vydržet, protože to, že začnete zase hulit, může potenciálně stav ještě zhoršit, i když Vám to třeba poskytne pro ten moment okamžitou úlevu. Jestliže jste ze Slovenska, nemůžu Vám bohužel doporučit konkrétní kontakty na kolegy - psychiatry. Zkuste si najít nějaký kontakt ve vašem okolí a kdyžtak zas napište, jak to vypadá.