asi pro psychologa
Marcela
Už jsem psala několik dotazů, mám syna 5 let zá¨vislého na opiátech, pervitinu. Několikrát se bezúspěšně léčil, v Bohnicích na pav. 17 se dokonce nakazil žloutenkou "C". Teď mu předepisuje obv. doktor Subutex, zdálo ser, že se zklidňuje (asi 6 měsíců). Já mu platím grsonku, jídlo, cigarety, Subutex. On je celé dny doma a zírá na televizi, kterou nevnímá. Všechno zařizuji, kurátorku, vyzvedávání pošty, několikrát jsem ho donutila jít se zapsat na ambul. léčení k Apolináři - byl tam jednou. Minulý týden jsem mu odmítla dát kapesné a on se nám v noci vloupal do bytu (vyháčkoval nezamčené dveře) a odcizil příteli mobil za 12 tis. Ohlásili jsme to policii a zatím se neukázal. Vůbec nevím, jak se teď zachovat, rozhodla jsem se mu už nedat nic, ani na Subutex, jídlo atd. Ale bojím se ho. Již jednou mě (na heroinovém absťáku) přepadl s nožem a byl 18 měs. ve vězení. Poraďte mi P R O S Í M !!!

Odpověděl: Jakub Minařík
No, to co se ptáte je dost složité a blbě se z toho bude hledat cesta ven. Co myslím je ale zřejmé, že jste udělala co jste v danou chvíli musela. Jinak to asi nešlo. Nemáte už kam ustupovat. Jediné co považuji za smysluplné je platit nájem v jeho bytě (jednou se mu může hodit) a zdravotní pojištění (to taky není k zahození). Myslím, že to sama nevyřešíte a myslím, že spíše než hledat řešení je teď rozumné hledat podporu, která vám pomůže vymyslet nějaké kroky. Doporučil bych najít nějakou skupinu pro rodiče, kde najdete radu a trpělivé kolegy. Možná jste už někam chodila a možná bych zase začal. Pokud jste z Prahy konzultace pro rodiče probíhají v DS SANANIM, telefon 220 803 130. To je myslím ta nejlepší rada. Jinak kdyby bylo nejhůř, tak volat policii, záchranku, ... Ale to asi znáte. Je mi líto, že mě nic lepšího nenapadá, ale myslím, že manévrovací prostor v takovéhole situaci je roven 0 a je třeba pečlivě hledat a vážit a komunikovat o tom. A net jako médium pro řešení takovýchhle průšvihů není moc vhodný. Držím palce. :-)