takasi
dobrý den chci se zeptat užívam příležitostně pervitín a chci se zeptat co mi ta droga ničí v tele a po případě co mam brat za vytamíny abych co nejvíc snížil opotřebení těla dekuji za odpověd

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nepíšete moc informací, tak nevím, nakolik jsem Vám schopná konkrétně poradit. Přečtěte si informační text o pervitinu na těchto stránkách - dozvíte se potenciální zdravotní rizika. Jinak, jak doporučuje můj kolega MUDr. Jakub Minařík, kupte si Thiamin (vitamin B1) a Magne B6 (a kupte si přípravky jednotlivě) - to pomůže Vašemu mozku se trochu z užívání pervitinu oklepat. Otázkou je, co znamená "příležitostně" - pokud berete každý třetí den, tak Vám toho už asi moc nedoporučím, co by mohlo zmínit negativní zdravotní dopady. Jeden z možných dopadů je také vznik závislosti a na obranu proti závislosti neexistuje jiná strategie než nebrat pervitin... Pokud berete jednou za tři měsíce, tak by Vám výše uvedené vitamíny mohly pomoci (spíš co se týče psychiky). Také záleží na tom, jak si pervitin aplikujete - pokud užíváte injekčně, je to potenciálně velmi rizikové, co se týče zdravotních důsledků - ale existují strategie, jak zmírnit negativní dopad i. v. aplikace a zmírnit riziko nákazy přenosnými chorobami. Ale to byste mi musel o sobě napsat víc informací, abych Vám případně nějaké údaje k tomu mohla poskytnout.