Prestat brat pervitin
Zuzi
Dobry den, chtela bych se zeptat jak pomoci kamaradce, ktera bere pul roku pervitin. Ona sema "nejspise" chce...rikam nejspise, protoze mnoho lidi mi rika, ze temto lidem se nema verit. Nevim jak mam postupovat ...A take jak se k ni mam chovat....

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Jde opravdu především o to, zda kamarádka pomoc chce, zda chce přestat s užíváním drogy. To, že "nejspíše chce" nevím, jestli máte od ní nebo zda na to jen usuzujete... Protože pokud se o tom sama zmiňuje, je to jistě ta lepší varianta. Samozřejmě, že člověk, který užívá drogy často tvrdí, že s tím chce přestat, aby ukonejšil okolí, ale přitom se situací nic nedělá. Ovšem pokud kamarádka tvrdí, že přestat chce, tak je na místě jí v tom podpořit a ne nad tím mávnout rukou s tím, že si vymýšlí. K Vaší skryté poznámce - kamarádka má za sebou nepříliš dlouhé období s pervitinem (pobytová léčba by byla na místě, kdyby užívala drogy spíše delší dobu nebo pokud by jí v souvislosti s drogami nastaly závažné psychické nebo zdravotní problémy) a není plnoletá (s léčbou by museli souhlasit její rodiče). V tomto případě by byla vhodnější léčba ambulantní (ale také si to nedokážu představit bez vědomí a souhlasu rodičů). Nevím, odkud jste, ale ještě mě napadá, že byste s kamarádkou mohla zajít do kontaktního centra pro uživatele drog - kontaktní centra jsou v současné době ve většině větších měst (doporučila bych Vám i konkrétní zařízení, kdybyte mi napsala v jakém regionu). Mohli by Vám tam poradit (resp. kamarádce) jak nejlépe postupovat dál. Kontaktní centrum se dá navštívit i anonymně. Co pro ni můžete udělat je v tuto chvíli právě tohle - nabídnout jí tuto variantu a případně jí tam doprovodit, pokud bude chtít. Nic víc teď udělat nemůžete. Zatím držím palce a ještě napište.