Tráva II. - pro pana Minaříka
Dobrý den, psala jsem Vám asi před 10 dny. Název dotazu byl "tráva", ale nemůžu si vzpomenout na kod. Rozepisovala jsem se o tom, že jí kouřim od 15 let. Posledních několik let pravidelně denně. Psala jsem, že mám poslední dobou paranoidní stavy, že bez "špeka" nemůžu spát, mám problémy s pamětí a tak nějak celkově se měnim k horšímu. Napsal jste mi, že na to spaní bude dobrá Meduňka, že spousta mých problému co popisuju trávou vyvolána je a že by bylo dobrý přestat. Tak sem se do toho dala. Od 29.3. jsem přestala. Celý týden sem spala (jestli se to dá spánkem nazvat, protože po probuzení se cítím, jako bych celou noc ležela s otevřenýma očima a moje tělo se vůbec "nenabilo") jen díky Stilnoxu (žádný bylinný čaje, bylinný tabletky, mléko s medem, Meduňkový polštář od babičky:-), ani nic jiného mi nepomohlo). Takže si na každou noc dávám 1/2 Stilnoxu, usnu kolem půl dvanácté a budím se kolem páté, unavená, naštvaná, smutná...No, takže od toho úterý sem to vydržela do neděle, to sem si dala večer jointa s přítelem a usnula jak mimino, ráno se probudila odpočinutá-prostě bezva. No a samozřejmě sem na sebe byla naštvaná, že sem to opět porušila. Takže ta neděle byla poslední den co sem kouřila. Dneska je středa a já sem zase nevyspalá...Já vím, že nejde všechno hned, ale můžete přibližně odhadnout, kdy se to začne měnit? Jak poznám, že už si ten Stilnox brát nemusím, že to pujde bez něj (protože já bez něj taky usnu, ale spím tak 3-4 hodiny a po probuzení je mi fakt hrozně. Po tom prášku si aspon maličko odpočinu)? Taky se snažim změnit svůj život, nebýt pořád zkouřená s přítelem, začala sem chodit na aerobic (teda byla sem tam jednou, ale zítra du zase:-), snažim se naučit s Photoshopem (takovej prográmek na obrázky), prostě se snažim nějak fungovat, něco tvořit...Pomohlo mi, že ste mi napsal, ať se ozvu, jak to pokračuje, mám pocit, že Vás to fakt zajímá. Taky mám trochu strach, že si zvyknu na usínání se Stilnoxem a v podstatě vyměnim závislost za závislost. Prostě mě to celý trápí. Na jednu stranu sem šťastná, že už se konečně něco děje, že sem nějak začala, na drouhou sem hrozně unavená a nějak moc tomu všemu nevěřim, což je fakt blbý.Jo, ještě jedna věc: psala jsem Vám, že strašně zapomínám, že si nejsem jistá jestli sem řekla to co sem řekla, jestli mě má přítel opravdu rád (s tím souvisí ta moje hnusná paranoidní žárlivost)...prostě celkově se mi ten můj mozeček zdá nějakej poničenej. Takže: existuje něco, co by tak nějak zregenerovalo (samozřejmě s tím, že přestanu kouřit, to je asi základ)všechno to, co se poničilo? No to je asi všechno, když je mi nejhůř a mám největší chuť se na všechno vyprdnout, dát si buřta a pak se uvidí, tak si vzpomenu co všechno mi na tom vadí a jak moc to mění mojí osobu (já sem fakt byla úplně jiná- spousta kámošů, zájmů, nápadů...)Díky za odpověď a vůbec za to, že tuhle poradnu provozujete. Hanka

Odpověděl: Jakub Minařík
No, já jsem kromě varianty přestat nabízel taky omezit. Nevím jestli to jde a jestli vás to uspokojí, ale může to být přechodná varianta a nebo možná i řešení. To mimo jiné proto, že hulíte dlouho a moc. A mám zkušenost, že vysadit pro tyhle lidi bývá komplikovanější, navíc se tu a tam stává, že začnou povíce pít alkohol, což je, bezesporu mnohem horší. Alkohol je totiž poněkud toxičtější. Navíc pokud máte přítele, který hulí a pohybujete se mezi huliči, tak úplně přestat je úkol nad jiné složitý. Ohledně vašeho přestávání - pokud jste z Prahy, tak možná kdybyste se zastavila, tak bychom něco vymysleli. :-)