co je to?
mara
mohl by mi někdo něco říci o účincívh zeptovilu či nějak tak znějícím léku?Mělo by to být užíváno p poruše s bludy? Přivítám i jakékoli informace o této nemoci?Za jak dlouho po užívání tohoto léku se stav nemocného zlepší?

Odpověděl: Jakub Minařík
Ohledně léku jsem myslím selhal. Nepodařilo se mi prorazit ani ve vyhledávači s různými kombinacemi. Nic mi to neříká. Zkuste přesný název. Ohledně poruchy z bludy - duševní porucha kdy převládá bludná produkce. Blud se dá vysvětlit jako abnormalita myšlení. Je to mylné přesvědčení, vzniklé v souvislosti s duševní nemocí, které je nevývratné a kterému pacient věří. Bludy bývají obyčejně perzekuční, kverulatorní, žárlivecké, ... Poruchu celkem dobře popisuje tahle citace, kterou jsem našel na internetu: S bludy však může k lékaři přijít i člověk, který jinak žádné jiné známky psychózy nejeví. Jeho projev je často do detailů promyšlený, bludy jsou vpleteny do skutečnosti. V hodnocení skutečnosti a při popisu jejího významu je u pacienta patrné doslovné lpění na faktech v souvislostech, které jim dává jiný význam. Nemocný vidí jen takové souvislosti, které podporují perzekuční, ale třeba také hypochondrický nebo erotomanický blud. Bludné téma je společným jmenovatelem zkresleného výběru fakt, polopravd a nezvratných domněnek přeměněných ve víru. Jedná se o trvalou poruchu s bludy, dříve známou jako paranoia. Nemocní většinou halucinace nemají, někdy se však přece vyskytnout mohou. Doplňují potom bludný systém a jsou v pozadí pacientova prožívání jako ilustrace bludného tématu, které ovládá jeho život.