negativa
.....
NAzdar , kouřim travu asi 1-2 roky... Co mi vlastně hrozí?, jake to ma zapory? .... nemyslim nic z pravnickeho hlediska, jen jak to negativně ovlivni mě.....

Odpověděl: Bára Orlíková
Konopné drogy jsou skupinou drog s relativně nízkým rizikem (oproti jiným typům drog jako jsou třeba opiáty nebo stimulační drogy jako pervitin nebo kokain). Závislost na užívání konopných drog existuje, ale je spíše výjimečná. Somatické důsledky souvisí spíše s formou užívání - pokud člověk marihuanu kouří, tak se vystavuje rizikům podobným jako při kouření tabáku nebo čehokoli jiného. Dalším rizikem jsou spíše možné psychické potíže, od problémů s pamětí a soustředění až po riziko vzniku psychických onemocnění typu deprese nebo psychózy. To ovšem bývá také spíše výjimečné. Další rizika už souvisí přímo se samotnou intoxikací - někdy se dá těžko odhadnout obsah THC v užité droze a silný účinek může člověka zaskočit a může být doprovázen úzkostí a nepříjemnými pocity. Vzhledem k tomu, že konopné drogy (zvláště v kombinaci s alkoholem) ovlivňují koordinaci a rychlost reakcí, není zrovna nejlepší nápad řídit pod vlivem drogy nebo vykonávat podobné činnosti, protože riziko pochybení a úrazů může být značné. Jinak, jaká jsou rizika konkrétně pro Vás nedokážu posoudit, protože o sobě krom toho, že 1 až dva roky kouříte marihuanu, nic nepíšete. Takže nevím ani kolik Vám je, ani jak často kouříte, ani neznám Váš zdravotní stav. Pro další podrobnější informace se můžete podívat do rubriky Cannabinoidy na této stránce a pak na www.drogmem.cz /memy /vliv konopí na zdraví.