Závislost na sázení
Deiw
Dobrý den, mám dotaz, který se netýká přímo drog, ale souvisí se závislostí. Chtěl bych pomoci členovi rodiny, který je závislý na sázení na sportovní příležitosti. A to do té míry, že to ovlivňuje jeho rodinný život. Neustále si myslí, že dlouhodobým sledováním sázek bude vydělávat a u počítače tráví více než 100 hodin měsíčně. Při každém našem setkání se vždy nějak dostane k sázení a vypadá to, že má v hlavě jen to jedno. Důsledkem toho je samozřejmě to, že se nevěnuje své rodině v té míře, jak by bylo správné. Trpí tím jeho nejbližší a postupně tím začíná hodně vadit celé rodině. Všichni vidí, že to začíná být neúnosné a že sázení propadá stále více, jen dotyčný ne. Chtěl bych vás tímto požádat o radu, jak ho od sázení nejlépe odradit, případně prosím o odkazy na odborníky, kteří by mohli pomoci, neboť o této problematice jsem nenašel mnoho informací. Předem velmi děkuji za jakoukoliv pomoc. Přeji hezký den. Deiw

Odpověděl: Bára Orlíková
To, co popisujete, se skutečně jeví jako závislost na sázení - což je v podstatě forma patologického hráčství (gambling). Vzhledem k tomu, že tato poradna zaměřuje spíše na problematiku nelegálních drog, tak Vám zkusím dát tento odkaz http://mednet.medicina.cz/pacienti/zavislosti/hry/default.htm, na kterém najdete více informací včetně kontaktů na odborníky nebo na svépomocné skupiny Anonymní hráči. Bohužel na problém Vašeho příbuzného není jednoduchá zázračná rada, problém je komplexnější a je ho třeba komplexně řešit. Závislost na čemkoli bývá pouze záplatou na jiné hlubší potíže, související se vztahy a různými osobními problémy. Závislým se člověk nestává z ničeho nic. A léčba závislosti by se tedy měla zaměřit nejen na zvládnutí abstinence (v případě vašeho příbuzného "nesázení"), ale na osobnost klienta jako celek v kontextu jeho vztahů s okolím. Doufám, že Vám kontakt bude užitečný. Zatím přeji hodně štěstí.