piko
mamka
Dobrý den,dcera která jela napřed v mekých drogách a poté začla tvrdé a poté co se zhroutila, je v léčebně.V léčebně p. psycholožka doporučuje komunitu. slyším spousty rad pro i proti. Vím, že je nesmírně slabá za měsíc jít a žít bez drogy. Cítím v komunitě východisko.Dceři je 17 a půl, v srpnu má 18. sama do komunity nechce, ale to nechtěla ani do léčebny a nyní mi děkuje. Je ještě i jiná možnost?Žila jsem rok s feťákem a vím co to obnáší a nedovedu si představit, že toto prožiji ještě jednou.Dcera za večer byla schopna do sebe nacpat cokoliv,od extáze počínaje,LSD,pervitin, lysohlávky a všechno dohromady.Neznala míru....mamka

Odpověděl: Jakub Minařík
S tou komunitou je to komplikovaná otázka. Záleží na míře postižení. Špatná indikace léčby v komunitě může nadělat spoustu problémů. Hodně také záleží na výběru komunity. A rozhodně platí, že kvalitní terapeutická komunita nepřijme člověka, který do léčby nechce. Protože to pak nefunguje. Klient z komunity odejde předčasně, naruší to program léčebného zařízení, ... Někdy je lepší kvalitní doléčování. To je myslím druhá alternativa která je ve hře. V Praze ještě existuje možnost ambulantní stacionární léčby v Denním stacionáři sananim.To by taky byla dobrá varianta, dá se tam pokračovat po léčbě, člověk bydlí doma a chodí přes den do léčby, ... pak to doléčování. Je to hodně složité.