pervitin
Kaťa
Chci vědět, jaký pervitin dopad na těhotenství, potažmo na vývoj dítěte. Užívala jsem pervitin (zprvu šňupání,později intravenózně) asi dva roky, nyní abstinuji a zcela jsem změnila svůj životní styl, a proto chci vědět, jakou daň v budoucnu zaplatím za ty dva roky "blaha" .Děkuji Káťa

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud budete abstinovat, nemuselo by užívání drog v minulosti vaše budoucí dítě ohrozit. Stálo by ale za to, aby o tom věděli vaši lékaři (gynekolog i obvodní lékař). A než otěhotníte měli by vyloučit onemocnění, která se typicky vážou k užívání drog.
Pokud jste z Prahy a zastavíte se u nás, mohu vás doporučit k internistovi, který pečuje o některé naše pacienty a v problematice se opravdu dobře vyzná.
Nevím také, zda jste se léčila a jste s někým alespoň v občasném kontaktu. I to považuji za moudré. Ono totiž člověk nikdy neví. Abstinence může být stabilní, ale může se stát něco, co vás vrátí zpátky. Proto a i vzhledem k plánovanému těhotenství by stálo za to mít krytá záda.
Jinak blahopřeju. Úvahy o dítěti jsou jistě příjemnější, než dojezd, nebo toxická psychosa.