Co se to stalo?
Prvního jointa jsme vykouřili v 21 hodin, druhého tak kolem 23 hodin. Všechno bylo v pohodě, tancoval jsem, kolem třetí jsme si sedli a dali jointa s klukem, který si k nám přisednul. Byla to jeho tráva, bylo toho tam víc než v těch dvou předcházejících, taky byla po tom o dost větší žízeň - hrozně to vysušovalo. Pak jsem chvíli zase tancoval a pak to přišlo - chtěl jsem pít, ale vůbec to nešlo, jakoby se mi ucpal krk a bylo mi dost divně. Šel jsem si sednout a měl jsem pocit, že se mi ucpe krk a umřu. Hrůza! Pořád jsem zkoušel, jak rychle mi tliče srdce, přišlo mi, že tluče v rytmu hudby, která mi úplně obklopovala a když jsem nemluvil, tak jsem jen koukal a napadali mi pořád myšlenky, jak to se mnou sekne. Nevíte, čím by to mohlo být? Vůbec nechápu, proč jsem ani nemohl pít, pití mi zůstávalo v krku a jakoby pomalinku zkapávalo. Když jsme šli domů, tak jsem vyzvracel strašně vody, hodně jsem před tím než jsme kouřili i po tom pil (může vadit třeba kofein v pití?). Vůbec nevím čím se to mohlo stát, byl jsem tedy po celodenním chozenní dost unavený, ale to by asi tohle nezpůsobilo. Poraďte prosím.

Odpověděl: Bára Orlíková
To, co popisujete, je zřejmě "pouze" efekt silné intoxikace marihuanou. Konopné drogy mají při zkonzumování většího množství halucinogenní účinky. Také mohou vyvolat i stavy, které nejsou příjemné ať už fyzicky, nebo psychicky - i po intoxikaci konopnými drogami můžete mít tzv. "bad trip". Myslím, že není moudré dát si v průběhu večera tři jointy, z toho posledního ve tři ráno, s někým koho neznáte a nevíte, co v tom jointu je (myšleno jak "silný model" to je, i když mohlo se i stát, že v tom bylo něco jiného - třeba lysohlávky "houbičky", ale to už je spíš spekulace). Myslím, že ten stav mohl být způsobený tím, že jste prostě toho zkonzumoval příliš, podobné věci se stávají - jestliže jste ještě v průběhu večera pil alkohol, vypil mnoho nápojů obsahující kofein nebo si vzal ještě něco dalšího, dá se pak očekávat větší riziko, že vám z toho bude zle. To, že silnou intoxikaci provází sucho v ústech a v začátku intoxikace bývá často prožíváno bušení srdce (souvisí se změnou krevního tlaku), je obvyklé. To, že jsou tyto vjemy zesílené a mohou člověka vyděsit, souvisí s účinkem marihuany na psychiku. A to, že člověk zvrací, když to přežene, také není nic neobvyklého. Závažná situaci by byla, kdyby příznaky, které jste pociťoval přetrvávaly i po odeznění intoxikace. Pokud tedy nemáte od té doby nějaké problémy, tak bych si myslela, že to prostě byl jen nemilý zážitek, i když neznám Váš zdravotní stav a nedokážu posoudit, zda to nemohlo souviset s nějakými Vašimi zdravotními problémy. Ale docela bych Vám doporučila být příště opatrnější. Jen pro informaci, na www.drogmem.cz / Memy / Vliv konopí na zdraví najdete docela zajímavý článek. :)