droga = návyková látka?
sisa
Měla bych dotaz jestli je droga a návyková látka stejný termín? Můžu tyhle dvě slova použít ve stejnym významu čili slovo droga nahradit slovem návyková látka? Děkuju S.

Odpověděl: Bára Orlíková
Mám za to, že pojem návyková látka je nadřazený pojmu droga (resp. pojmu droga v jeho obvyklém významu). Pod pojem "droga" se zahrnují obvykle nelegální návykové látky. Pojem návykové látky je obecnější a má více neutrální význam. Nicméně záleží asi na kontextu v jakém termíny užijete. O alkoholu se také mluví jako o droze a jakákoli nelegální droga je zároveň návykovou látkou. Ale když užijete termín "uživatel drog" tak si pod tím asi nikdo nepředstaví uživatele legálních návykových látek, třeba alkoholu. Zatímco pod uživatelem návykových látek můžete mít člověka, který užívá alkohol i člověka, který užívá nelegální drogy. Stačí Vám to takhle?