Jak se ubránit?
Smetik
Když si někdo začne uvědomovat že je na něčem závislý, tedy na nějaké droze, tak se nejspíš hce z této závislosti dostat, ale nejspíš se mu to nebude moc dařit. Jakou psychologickou taktiku se má takový člověk snažit uplatnit, aby uspěl? Člověk samozřejmě ví, že se jedná o špatnou věc, ale nedaří se mu jen tak s tim prostě skončit. Jak má při tomto boji uvažovat, aby byl úspěšný?

Odpověděl: Bára Orlíková
Víte, tohle je složitá otázka, kterou Vám těžko zodpovím přes internet. Na to, jak se zbavit užívání drog, potažmo chutí na to si drogu vzít, žádné zázračné rady nejsou. A navíc uvažování se těžko mění jen tím, že Vám někdo poradí něco přes internet. Nevím, jestli se to týká Vás nebo zda se ptáte kvůli někomu jinému. Nicméně, jde o to jestli s tím Vy (nebo onen dotyčný) skutečně chcete přestat. Na začátku si můžete zkusit napsat na jednu stranu papíru to, co Vám droga dává, co jsou výhody a na druhou stranu si napsat, co Vám bere, co jsou nevýhody a limity. Pokud možno konkrétní věci, které se týkají Vás. Obecné poučky o drogách všichni známe, ty Vám nepomůžou. A taky si zkuste napsat, ve kterých situacích drogy obvykle užíváte nebo kdy máte největší chuť si je vzít - a zkuste přemýšlet, co mají ty situace společné a zda by se nedaly řešit jiným způsobem a jakým nebo zda by se jim nedalo vyhnout, aby pokušení drogu si vzít vůbec nevzniklo. To je v tuto chvíli v zásadě jediné, co mohu poradit. Kdyžtak zkuste napsat víc (přinejmenším to, zda se situace týká Vás a případně to trochu víc rozepsat), abychom mohli přijít na něco konkrétnějšího.