Jentyta
Dobrý den,je mi 16 a cca rok a půl beru P.Ten první rok sem si dávala nepravidelně,někdy 2x do týdne,někdy zase tři tejdny nic.Od prosince si ale dávam pravidelně 1x někdy 2x tejdně.Dvakrát sem měla do žíly. Už jsem hodněkrát chtěla přestat,ale vždycky mám pak hroznou chuť si dát a nevydržim to.Myslíte,že je to závislost? Jinak žiju s tátou a nevlastní mámou,ty nic neví a ani jim to říkat nebudu.Jsou hodně v práci a já ze sebe dělam slušnou holčičku,uklízim,učim se.... Dá se z toho dostat bez nějakýho léčení a bez toho abych to rodičum musela říct? Mám asi přestat chodit ven s lidma který si dávaj,co?To bych přežila,mam taky hodně známých,co nesmaží...ale ono těch co berou je hodně i ve škole. Asi chci přestat,ale hrozně se toho bojim..

Odpověděl: Jakub Minařík
Nenáte se čeho bát. To zvládnete. Není to tak těžké. Prostě vysadíte a je to. Stačí překonat ty chutě na začátku a pak to bude lepší. Můžete se z toho dostat i bez léčby, neměl by to být až takový problém. Bude to ale chtít trochu úsilí. A máte pravdu, s lidma co berou byste se potkávat neměla. Jinak nepřestanete. Co se týče injekční aplikace - vím že byla jen 2x, ale doporučoval bych, za nějakou dobu se nechat vyšetřit, aby se vyloučili infekční onemocnění. Pokud jste z Prahy, rád vám doporučím kolegu, který vás vyšetří. Ohledně toho přestávání, pokud budete chtít, tak se můžeme dohodnout, že budete pravidelně psát a já se vám pokusím s tím přestáváním nějak pomoci. A kdyby se to nedařilo, tak vás ev. někam nasměruji. :-)