pomoci
wiki
Dobrý den asi se to sem nehodí, ale nevím kde se mám zeptat, ráda bych pracovala jako dobrovolník, také bych si ráda udělala nejaký kurz, ale opravdu netuším kam se mám obrátit? Brala jsem kdysi pervitin, už jsem 6 let čistá a už dlouho přemýšlím o tom, že bych chtěla pomáhat lidem, ve stejné situaci jako jsm byla já,děkuji Monika

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. S dobrovolnou prací v organizacích v oblasti drogových závislostí je to poměrně složité. Pracovníci, kteří jsou tam zaměstnaní, musejí splňovat dosti různých předpokladů a dobrovolníci se obvykle do těchto zařízení neberou. Pokud se nejedná o zařízení zaměřená na primární prevenci, kde je situace jiná. Abstinujete sice již dlouho, ale ze zkušenosti Vám můžu říct, že práce v těchto organizacích je bez ohledu na délku abstinence pro ex-usera velmi vyčerpávající. To, že člověk užíval drogy a byl někde v léčbě není dostačující kvalifikací pro tuto práci. Takže bych Vám doporučila udělat si nějaký kurz či výcvik, který by se vztahoval k této práci, zkusit třeba zajít někam na stáž (pokud jste byla v léčbě, tak to stejně nepodceňujte - z druhé strany, míněno z pohledu pracovníkům, reps. stážistů, to vypadá přec jen jinak). Můžete zkusit nějaké krátkodobé kurzy, vzdělávání v této oblasti nabízí kupříkladu jednak o. s. SANANIM (www.sananim.cz/dis), o.s. Podané ruce (www.podaneruce.cz) nebo o. s. Prev-Centrum (www.prevecentrum.cz). Další informace o vzdělávání najdete na www.drogy-info.cz. Pokud byste chtěla do dlouhodobého terapeutického výcviku, tak se zkuste podívat na www.viap.cz nebo na www.sur.cz. A když už budete na stránkách těch organizací, zkuste se podívat, zda někde nechtějí dobrovolníky. Zatím držím palce.