Jiny pristup
James
Hezky den preji, zajima me jestli nevite o organizaci nebo skupine, ktera se zajima o ucinky, vliv drog a lecbu zavislosti na nich na energeticke urovni. Doufam ze rozumite jak to myslim :o) Predem dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Nejsem si skutečně úplně jistá, jak to myslíte, nicméně předpokládám, že se Vám jedná o alternativní přístup a alternativní typ léčby. K tomu Vám mohu říct pouze toto - existují organizace, které mají k léčbě závislosti přístup založený na víře a náboženství a existuje mnoho jiných organizací, které přistupují k léčbě z jiného hlediska, zaměřeného více na psychoterapeutickou práci s klientem. Většina zařízení využívá v rámci léčby kromě psychoterapetických technik také řadu technik relaxačních a meditačních. S tím, že v řadě institucí se velmi zřídka využívá medikace (pokud to není vzhledem ke stavu klienta nezbytné) a doporučuje se užívat spíše bylinných přípravků, které nezpůsobují závislost (zejména pokud jde o přípravky užíváné při léčbě nespavosti nebo bolesti). K těm alternativám v léčbě bych mohla doplnit ještě následující - v rámci léčby z drogové závislosti na Psychiatrické klinice v Plzni klienti podstupují holotropní dýchání (tři sezení v průběhu léčby) pod vedením MUDr. Stanislava Kudrleho. Sice nevím, zda to jsou ty informace, které jste chtěl slyšet, ale obávám se, že více Vám k tomu neřeknu. Pokud budete chtít nějaké jiné konkrétní informace, tak prosím svůj dotaz specifikujte.