Tráva
Hanka
Dobrý den, já se o tom nechci moc rozepisovat, protože bych se v tom zase zamotala, jak se tak znám. Takže: Kouřim trávu. 6let. Poslední zhruba 4 roky denně. Užívám hormonální antikoncepci (Logest), jsem alergik a jako malá jsem hodně trpěla exémy. Chci se zeptat, jaké dlouhodobé (negativní) účinky marihuana má. Jestli bych se měla začít bát a vykašlat se na to....To sem taky několikrát zkoušela, ale neměla jsem dost vůle. Všichni moji přátelé taky kouřej trávu a já sem vždycky po několika dnech zajela do starého režimu. Ale poslední dobou čím dál tím víc mi něco říká, že mě to ničí. Že bych měla víc zájmů, pamatovala si věci, který se mi neustále "vykuřujou" z hlavy, také sem začala trpět neustále se vracejícími kvasinkovými záněty (pochvy). Jsem taky občas paranoidní, přemejšlim hodně o tom, co si o mě kdo myslí, jsem žárlivá na svého přítele ač nemám důvod....Prostě je toho hodně a já si čím dál víc říkám, že by mi pomohlo přestat hulit. Jenže to je zase strašnej problem se spánkem. Já nemůžu usnout když si na noc nedám jointa. Jednou sem to vydržela týden (ten spánek mi naprosto nedodá energii, probouzím se cca po 5 hodinách úplně vyčerpaná, unavená, nešťastná...Jak tak na to koukám, tak sem se do toho zamotala přestě tak, jak sem si myslela:-) Takže chtěla bych slyšet Váš názor, jestli moje problémy můžou být způsobeny trávou, jak se mám vyrovnat (když se teda odhodlám k tomu přestat) s tím spánkem - chodím totiž normálně do práce a po takové druhé,třetí nevyspané noci na sobě cítím, že dělám víc chyb, což je asi pochopitelný ale přesto, jestli existuje něco, co by mi alespon v začátcích pomohlo v klidu usnout a hlavně se taky vyspat. Zkoušela jsem na noc Stilnox, sice sem usnula, ale ráno se cítím, jako bych celou noc koukala do stropu - uplně vyčerpaná s nechutí pustit se do čehokoli. Hanka. P.S.: Díky moc!

Odpověděl: Jakub Minařík
No myslím, že tráva je příčinou značné části vašich obtíží. Přinjmenším ta paranoia a ty poruchy s pamětí by padaly na její konto. No, taky asi to málo jiných aktivit než hulení. Pokud je to denně, tak to tak často bývá. S tím spánkem, možná zkuste napřed to hulení omezit, než docela přestanete. Kouříte hodně dlouho a hodně intenzivně, takže přestat není úplně snadné. Možná, by se hodily i nějaké léky, které by vám přestat pomohly. Rozhodně bych vám doporučil zkusit meduňku lékařskou. Je taková sedativní, na vašem místě bych jí začal popíjet někdy odpoledne a pokračoval bych večer. Mělo by to pomoci. Doporučuji také nepřesedlat na alkohol. Pokud vážně míníte přestat hulit, tak si taky budete muset najít jiné známé a nové zábavy. Jinak to nepůjde. No, napište jak vám to jde. :-)