malé množství
veronika
chtěla bych se zeptat,co a nebo podle čeho je posozované za malé množství držení drogy- sice mě tam odkazujete na vašich stránkách na zákon trestní § 187, ale nic konkrétnějšího tam nic není proto Vás prosím o odpověď . Snad je to poslední věc k mojí seminární práci. Děkuji moc předem za odpověď V.

Odpověděl: Bára Orlíková
"Malá množství" nejběžnějších drog jsou uvedena pod rubrikou Drogy a zákony, pod kolonkou Příloha k závaznému pokynu policejního prezidenta č. 39/1998. Pokud u někoho najdou množství drogy, které je považováno za "malé", tak se jedná o přestupek, nikoli o trestný čin - ale pozor, je to pouze orientační a vždy záleží na kontextu. Protože tento pokyn se vztahuje pouze k prostému držení drogy pro vlastní potřebu. Jakmile se jedná o výrobu (za výrobu se považuje i pěstování marihuany), předání nebo prodej drogy, tak je to vždy trestný čin bez ohledu na množství drogy (§ 187). Jakmile množství přechovávané drogy přesáhne "malé množství", tak už jde také o trestný čin (§ 187a).