Mozek v čudu
Dobry den. Zrhuba 4 roky jsem kouřil marihuanu, z toho 3 roky velmi intenzivně (prostě každý celý den). Za ty tři roky jsem užil cca 10 pervitin, 15 MDMA, užíval jsem hodně rajský plyn. Tyto drogy jsem přestal brát zhruba před rokem a půl, před rokem jsem měl relaps, na 4 měsíce, kdy jsem začal hodně opět kouřit marihuanu, měl jsem několikrát pervitin a jednou Extázi. Nyní již tři měsíce opět nic neberu, ani nechci. Denně cvičím, jím ovoce, mám dostatek spánku apod. Nemám deprese nebo něco podobného, našel jsem si zájmy, hodně čtu atd. Ale... mám pořád dojem, že mi to moc nemyslí, špatně si pamatuju-třeba udělám nějaký cvik a najednou ani nevím zda jsem ho dělal apod. No nědy se sám sobě divím, co to mám s mozkem. Rodina říká, že jsem stejně pořád jaksi zpomalený, že už jsem oproti tomu než jsem začal brát drogy daleko méně bystrý, čilý apod. apod. ... nevím. Když jsem drogy bral, tak jsem mezi tím i užíval někdy nootropika. Vím, že mi z nich bývalo špatně od žaludku, měl jsem někdy poruchy spánku (hlavně po enerbolu). Vím, že je přípravek DMAE. To si myslím, že by nebylo tak agresivní pro mé choulostivé tělo. Myslíte, prosím Vás, že by to mělo nějaký dlouhodobý příznivý dopad pro mé tělo, když bych ho třeba dva měsíce bral? Nebo to má spíše jen přechodný účinek, že se třeba víc "vyrobí acetylcholinu", ten se po čase dostane do hladiny, v které byl a s tím i paměť apod? Vím, že by ještě mi mohl pomoct ještě Piracetam. Vím, že s mojí citlivostí jsem cítil již hned první tabletku atd. (což bylo např. v kombinaci s marihunou u mě katastrofální-pocity jakéhosi fantaskního světa atd.) Takže si myslím, že by mi mohlo pomoci užívání piracetamu třeba méně než u jiných lidí, co ho musí užívat déle, aby účinek vůbec zaznamenali. Já když si představím, že bych ho musel užívat třeba dva měsíce, tak by mi odpadl žaludek. Co myslíte? Je i přesto nutné užívat piracetam dlouhodobě, aby se efekt, který by měl zůstat trvalý projevil?... Je ještě nějaká možnost jak "si dát mozek do pořádku"? Hodně jím ovoce, ve kterém si mylsím, že jsou zastoupeny všechny vitamíny, ale pokud to tak není, jaké bych měl ještě dodatečně a jak dlouho prosím užívat? Vím, že tři měsíce bez drog není třeba pro regeneraci až tak moc, ale mě to připadá už fakt dlouhá doba-ne že bych se bez drog nudil, ale jen že to už prostě je dost dlouho aby se mozek spravil. Navíc před tím relapsem jsem byl rok bez drog, kromě marihuany, ktrou jsem si dal maximálně 1x do měsíce. Nyní už ani tohle nechci ;) Jen chci spátky myslet ;) Děkuju Vám předem za pomoc. FFPP

Odpověděl: Jakub Minařík
No, já obyčejně doporučuju vitamin B1, Magne B6 a Kalicor, prvních 14 dní 2-1-0, pak postupně stoupat až na 2400 mg denně. Musí se to užívat dlouhodobě a efekt je celkem spolehlivý. A bývá to bez nežádoucích účinků. Pokud ale na Kalicor reagujete takhle dramaticky, tak nevím. Mohlo to být tím konopím, protože kalicor má nežádoucí efekty řídké a mírné. Nikdy jsem nikoho nepotkal, aby měl s piracetamem vážné problémy. Doporučoval bych to konzultovat s vaším lékařem. To DMAE bych na vašem místě nezkoušel. Mohlo by nadělat více škody než užitku. Zkuste začít těmi vitaminy. :-)