subutex
Marcela
Jak je lepší brát Subutex - ráno nebo večer, je možné ho rozdělit na 2 části - ranní a večerní? Syn si ho píchá ráno a večer - 1/4 8mg a nechce to nějak změnit. Nutím ho, aby bral jednu dávku večer pod jazyk, ale nechce o tom ani slyšet. Má to nějaký význam v odvykání? Připadá mi, že si jen nahrazuje heroin a nechce odvykat.

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud si syn aplikuje subutex injekčně, tak nejspíš nepřestane. máte pravdu, je to podobné, jako kdyby bral heroin. Subutex je optimální brát v jedné denní dávce, obyčejně doporučuji ráno. Má dostatečně dlouhý vylučovací poločas, funguje spolehlivě 24 hodin, resp. pokud si na to člověk navykne, bez větších obtíží jej lze brát 1x za 48 hodin (samozřejmě dvojnásobnou denní dávku). Při tomhle režimu se odvykací stav nedostavuje, leda když si ho člověk zapomene vzít, tzn. až ten 3 den. Moje zkušenost je, že ti, kteří jej takhle užívají mají mnohem lepší prognosu, než ti, kteří jej užívají 2x denně, nebo si jej aplikují injekčně. No, kdyby byly další dotazy, tak se ptejte. :-)