Kamarádka se snad zbláznila ...
Caroline
Moje kamarádka (27) začla v poslední době chodit každý týden se svými novými kamarády na technoparty a užívat tam drogy (Extáze a pervitin (E bych snad přešla, ale P se mi nelíbí). Nikdy předtím neměla s drogami zkušenosti, ani žádné jiné problémy se závislostmi. Vždycky mi nadšeně o party vypráví a nabízí mě, ať jdu s ní...já prostředí parties znám, ale nic mě tam netáhne. Ale znepokojuje mě její konzumace drog (i o ní vypráví nadšeně :(( ). Chtěla bych se zeptat, jestli hrozí u 27-letého člověka vznik drogové závislosti ?? Já doufám, že v tomhle věku snad má už člověk rozum. A taky by mě zajímalo, po jaké době začne mít s užíváním drog problémy. Doufám, že brzo, protože usuzuji, že toho pak nechá. Má VŠ vzdělání a stálé zaměstnání. A ještě přítele, který je situací překvapený a zaujímá podobný postoj jako já. Zkoušeli jsme si s ní promluvit, ale bez úspěchu.

Odpověděl: Martin Šefránek
Vznik závislosti na drogu nesouvisí s věkem ani se vzděláním (v našem K-centru se setkáváme rovněž s vysokoškoláky) tzn. Že i u vaší 27-leté kamarádky je vysoké riziko vzniku psychické závislosti, zejména pervitin. U extáze je toto riziko skutečně nižší. Po jak dlouhé době začne mít uživatel s drogou problémy je hodně individuální a záleží na osobnostních dispozicích jednotlivce, ale také na množství, kvalitě a intenzitě užívání. A jak jsem již uvedl, riziko vzniku psychické závislosti na pervitinu je vysoké. Budete-li dále se svou kamarádkou o jejím užívání hovořit, zkuste si nejprve přečíst informace o pervitinu a extázi na internetové stránce této poradny a podat jí tak věcné informace o možných rizicích při užívání těchto drog. Jste-li z Prahy, můžete se pak vy i vaše kamarádka obrátit přímo na K-centrum Sananim, Osadní 2, tel: 83872186.