závislost na tramalu
milanmilan
dobý den.posílal jsem dotaz a zároveń jsem se podíval do historie,takového problému. nebyl jsem a nejsem alkoholik .ale dotaz p.ALANA to že cítí chřipkový stav je stejný na víc žaludeční neuroza myslíte že to zvládnu sám jesti ano tak prosím pěkně radu pro zmírnění těchto příznaků nechci být závyslý na NIČEM Je mi 37let mám snad silnou vůli ,problém je ,že jsem asmatik,proto jsem v poslední době připisoval chřipkový stav svému ochlabenějšímu imunitnejšímu systemu na nachlazení. Věřím ,že od Vás dostanu v brzké době radu za kterou Vám budu Velmi vděčný. ps:LITUJI OSOBY ,KTERÉ NA BOLESt DOSTALI TENTO LÉK,i když pefektně zabírá. Bolesti po havárii mám stále,ale radši ty něž TYTO STAVY!!! DĚKUJI VÁM za brzkou odpověd´ milan

Odpověděl: Jakub Minařík
No, ty chřipkové obtíže mohly souviset s vysazením Tramalu, ale jejich příčina mohla být klidně úplně jiná. Klidně jste mohl mít chřipku. :-) Na fakultě nám vždycky docent Fesl říkal, že pokud někdo trpí bolestmi, je vznik závislosti mnohem méně pravděpodobný, než když jimi netrpí. A doporučoval nám, že je rozumné zbavit pacienta utrpení v první řadě a pak léky na bolest opatrně vysazovat, protože citlivější jedinci mohou mít obtíže. Myslím, že to docela platí. Závislosti se příliš obávat nemusíte, přece jen - na to aby se rozvinula je potřeba víc, něž užívat léky na bolest 3 měsíce. Nevím co jste měl za úraz, ale ony bolesti po vysazení někdy přetrvávají, ev. vracejí se. Já mám ten problém taky a obávám se, že se s tím nedá až tak moc dělat. Resp. Možnosti jistě existují, ale pokud vás bolest nějak výrazně neomezuje, tak možná stojí za úvahu to prostě překousnout. Samozřejmě, pokud to jde. Existují také léky typu brufen, aulin, které také pomáhají a riziko závislosti s jejich užíváním spojené je mnozem menší než v případě Tramalu. Mají ale jiná rizika a také by neměly být užívány dlouhodobě. Poraďte se o tom se svým lékařem. P.s. Myslím, že v době, kdy byli bolesti intenzivní a akutní jsou léky jako tramal potřeba, protože by se zkomplikovalo mnoho věcí. Problém není jen v tom že vás to bolí, ale i v tom, že se to pak třeba hůře hojí. Těžko bude někdo se silnými bolestmi ležet klidně na lůžku a nebo rozcvičovat postiženou končetinu. Proto se ty léky ordinují. :-)