prosím poraďte, vůbec nevím co dělat
jana
Dobrý den, má 18 letou dceru, no samozdřejmě jsem otázku drogy nějak důrazně neřešila.Proč?No přece moje holčička, drogy, hm to je hloupost........ V sobotní večer dcerka odešla za zábavou a nechala mobil doma. Já poprvé nahlédla do jejich sms. A zírala: - Nenávidím tu skvělou chuť perglu, ujišťuji se že jesem závislá... - ale ta božská chuť - nenávidím ty dojezdy - kurevsky dobrej perník... - kašlu na lidi který miluju... - chci být samostatná - kurva pomozte... Tak a teď nevím, je mně hrozně, mám 37 let, vůbec nemám přehled o drogách, nic mně to neříká, vím je to moje chyba. Hledám a čtu na internetu co proč jak....... Moc Vás prosím o radu!!!!!!!!! Děkuji, Jana

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, chápu, že je to pro Vás velmi složitá situace, zvlášť vzhledem k tomu, jakým způsobem jste se informaci dozvěděla a předpokládám, že s dcerou jste o tom zatím nemluvila... Bez toho se sice řešení situace neobejde, ale to nejdůležitější v tuhle chvíli je zachovat pokud možno chladnou hlavu a nedělat neuvážené kroky. Teď by bylo nejlepším řešením zajít se někam poradit - získala byste podporu, informace, mohla byste se v situaci lépe zorientovat a promyslet si vhodný postup. Tím, že budete brát veškerou vinu za tu situaci na sebe, tomu nepomůžete. Většinou je v tom daleko víc věcí než to, že byste udělala nějakou konkrétní chybu a proto se to všechno stalo. Napište mi, odkud jste a já Vám poskytnu nějaký kontakt, kam byste se mohla obrátit. Není dobré být na to sama. Pokud jste z Prahy, tak se můžete obrátit na o. s. ANIMA (www.anima-os.cz) a o. s. Prev-Centrum (www.prev-centrum.cz) a jsou i další možné kontakty na zařízení, kde pracují s mladými lidmi, kteří užívají drogy a jejich rodinami, jak pražské, tak mimopražské. Držím moc palce a určitě se ozvěte.