pro Báru Orlíkovou (pokud možno)
smoulinka
Dobrý den, minulý týden jsem od vás dostala odpověď na můj dotaz, tak bych Vám nejdřív chtěla poděkovat. Obracím se na Vás s další prosbou. Na stránkách Sananimu jsem se dočetla, že pracujete pro Asociaci nestátních organizací zabývajících se prevencí a léčbou drogových závislostí. Píši práci na téma drogová problematika dětí a mládeže, a tak jsem se chtěla zeptat, jestli byste neměla nějaký seznam zařízení a organizací, které poskytují pomoc dětem a mládeži v Praze. V knihách jsou různé zmínky, ale nikde není komplexní seznam a hlavně si nejsem jistá, když je kniha např. z 1997, jetli všechna ta zařízení ještě existují. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Úplný a aktuální přehled všech zařízení v ČR najdete na www.drogy-info.cz (Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti) pod kolonkou Mapa první pomoci. Údaje z roku 1997 Vám už opravdu neposlouží - nejenže řada zařízení zanikla, ale především některá nová vznikla. Je poměrně dost institucí a zařízení, která se v Praze práci s dětmi a mládeží věnují, od nízkoprahových klubů pro děti a mládež až po léčbu ze závislosti. Některá jsou zaměřena výhradně na tuto cílovou skupinu, některá pracují se všemi klienty včetně těch, kterých je nad 15 let (i klient, kterému je 17 může nastoupit do léčby v PL Bohnice nebo do Denního stacionáře, kam dochází i lidé plnoletí). Na děti a mládež se výhradně zaměřuje Triangl (Městské centrum sociálních služeb), o.s. Prev-Centrum, Středisko pro mládež Klíčov (odd. Alternativa, odd. Most a středisko Cesta v Řevnicích), Dětské a dorostové detoxifikační centrum v nemocnici u Boromejek a několik ambulantních programů, kde pracují s celou rodinou (o. s. ANIMA) a další zaměřené na léčbu hepatitidy C u dětí a mladistvých užívajících drogy (FN Motol). Hodně štěstí.