Proč?
Kukacka
Dobrý den, je mi 27 let a mám tříměsíčního syna. Trápí mě otázka, jak zabráním tomu, aby jednou bral drogy. Sama jsem V 18-ti letech brala pervitin...nitrožilně, což mi vydželo dva roky. Jsem z úplně normální rodiny. Mám mámu i tátu, kteří jsou stále spolu, v naší rodině se žádné závislosti, krom té mé, nevyskytovaly. Zajímá mě, jestli se taková věc stane výchovou, nebo je to prostě v osobnosti. Dá se nějak zpětně třeba zjistit, co mě k drogám přivedlo (např. sezením s psychologem nebo hypnózou)? Sama si výchovné chyby rodičů nejsem vědoma. Ještě bych se chtěla zeptat, jestli tahle má dvouletá epizoda může ovlivnit zdraví mého syna. Děkuji za Vaší odpověď S pozdravem Iveta Š.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že je výborné, že takhle dopředu přemýšlíte o výchově i rizicích pro své dítě. Možná by bylo opravdu pro Vás oba dobré dořešit si ještě tu Vaši vlastní epizodu s drogami - myslím, že by to snad ani nemuselo být hypnózou, psycholog-terapeut by byl asi optimální. Jinak o tom, jak sklon k užívání drog vzniká se vedou mezi odborníky dlouhosáhlé debaty. Pravděpodobně jsou k tomu i nějaké osobnostní vlohy, ale určitě hraje velkou roli výchova a v rámci ní i prevence. Takže tu později určitě nezanedbávejte... A jestli mohlo Vaše dítě ohrozit po zdravotní stránce Vaše braní, to už dneska taky asi těžko někdo pozná. Záleželo by na tom, kdy ta epizoda byla, a nejlépe by Vám to asi řekl Váš pediatr. Teď už je ale spíš důležitá budoucnost a o tu se - jak je vidět - staráte moc dobře :)