jak se zbawit závislosti na toluenu???
Niky
Chtěla bych se zeptat jak se zbawit zawislosti na toluenu.A po jaké době čichání může hrozit smrt??Prosím porad te mi jak pomoci člowěku,který je na toluen závisly!!!!Předem mockrát děkuju

Odpověděl: Bára Orlíková
Bohužel moc informací nepíšete, abychom Vám mohli nějak adekvátně poradit. Jak jsem z Vašeho dotazu pochopila, nejedná se o Váš problém, ale o to, že toluen užívá někdo z vašich přátel, kterému chcete pomoci. Tam je nejzákladnější to, zda ten dotyčný má zájem přestat a nechat si pomoci - pokud ne, nic moc s tím neuděláte. Když mi napíšete, odkud jste (nebo resp. odkud je ten dotyčný), kolik mu je a zda má zájem o nějakou pomoc, mohla bych vám nabídnout nějaké kontakty na odborná zařízení. Obávám se, že není na místě to řešit bez odborné pomoci. Žádný zazračný recept na zbavení se závislosti bohužel neexistuje. To, za jak dlouho člověku může hrozit smrt při užívání toluenu se dá těžko říct - může se předávkovat (a u rozpouštědel je toto riziko poměrně vysoké) a nebo si může časem přivodit velmi závažné zdravotní problémy, které by ho mohly ohrozit na životě, ale za jak dlouho by se někomu toto podařilo, to se nedá odhadnout. Toluen patří bohužel k těm nejnebezpečnějším drogám, může způsobit nevratná poškození organismu včetně nervové soustavy. Když byste mi napsala víc konkrétních informací, mohla bych vám lépe odpovědět. Tak se ozvěte. Zatím hodně štěstí.