Xanax
Daniell
Dobry den, rad bych Vas pozadal o radu. Xanax beru jiz 6 rokem. Postupne jsem zvysoval davku az na 5mg/den. Od leta jsem zacal snizovat. Nyni jsem na 0,75 (tyden)za tyden budu snizovat na 0,65 a dale na 0,5..zajimali by mne jake je riziko epil. zachvatu nebo jinych komplikaci ohrozujicich na zivote.. Je mozne tuto davku vysadit naraz? Vzit si tyden dovolenou a proste to vydrzet? Jinak trpim panïckou uzkosti - navaly paniky. Chtel bych to zvladat jinak nez za pomoci Xanaxu. Nyni uzivam k tomu jeste Cipralex 1xrano..dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Vysazování Xanaxu byste měl asi diskutovat nejvíce se svým lékařem. A asi bych vzhledem k vaší dg. volil postupné vysazování, tak jak je praktikujete. Pravděpodobnost epi paroxysmů se mi při tomhle stylu snižování jeví jako mizivá. Jinak bych dávku asi nevysazoval naráz, spíše bych to snižoval nadále takhle. Existuje ale riziko, že pokud by to cipralex "neudržel", že se budete muset ke xanaxu vrátit. Navrhoval bych vám v této souvislosti takový postup - nebrat lék stále, mít ale pořád 1-2 tablety u sebe a kdyby se ataka dostavila, tak si vzít lék jen jednorázově. Znám několik lidí, kteří to takhle praktikují a problémy nemají. Stačí jim to vědomí že kdyby se panická ataka dostavila, ví, jak ji zvládnout a mají k tomu prostředky. Držím palce! :-)