Pomoc
Pejvo
Mam taky problem,moja priatelka berie penicek,takisto aj moj brat a ja tiez ale nie dlho a mam pocit ze ho az tak nepotrebujem, ale ja uz neviem ako mam pomoct priatelke sa z toho dostat kedze ona je uz na tom dost dlhu dobu,aj ked nechcem stale pride niekto za mnou a da mi zadarmo, vtedy niekedy nedokazem povedat NIE a mam strach ze do toho spadnem este viac. Co mam teda robit, chcem hlavne pomoct priatelke a bratovi.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že to není jednoduchá situace - především proto, že pokud pervitin sám užíváte, je v podstatě nemožné, abyste někomu pomáhal se z pervitinu dostat. Podle toho, co popisujete - že máte problém s odmítnutím drogy a že máte obavy, že do toho spadnete ještě víc - tak si myslím, že by bylo v tuto chvíli nejvýhodnější se zaměřit především na sebe. Píšete, že neberete dlouho a že pervitin zas tak nepotřebujete... To, jak přistupujete k pervitinu vy, změnit můžete. Obtížně budete měnit postoj někoho jiného, pokud sám berete, navíc když dotyční - vaše přítelkyně a bratr nejspíš přestat brát nechtějí. S tou situací nelze moc něco dělat, aniž by člověk přestal brát - omezení užívání obvykle selhává a i když nějakou dobu funguje, tak se tím problémy neřeší, ale oddalují. Zkuste mi napsat, jakou máte o celé situaci představu a co si o ní myslíte... Chcete zkusit přestat brát pervitin? Chce váš bratr a přítelkyně své užívání pervitinu nějak řešit? Chtějí přestat nebo o tom uvažují? To jsou myslím základní otázky a když se nad nimi zamyslíte, můžeme pokračovat dál. Zatím držím palce. Promyslete to a napište.