Pomoc alkoholikovy
Jaki
Zdravím Vás a velmi Vás žádám o pomoc nebo radu ve věci nemocného člověka v závislosti na alkoholu,který je již v takovém stavu že potřebuje okamžitou pomoc.Potřebuji pro něj získat jakoukoli okamžitou pomoc.Jsme oba z Prahy.Předem Vám velmi děkuji za Vaši odpověd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Z vašeho dotazu bohužel úplně nevyplývá, jaký typ okamžité pomoci máte na mysli, z jakého důvodu a zda dotyčný je ochoten pomoc přijmout. Pokud dotyčný fyzicky ohrožuje své okolí nebo sebe, jsou patrné sebevražedné tendence, tak je neadekvátnější zavolat záchranku a nechat ho odvézt do psychiatrické léčebny. Pokud je ten akutní stav, na nějž z Vašeho dotazu usuzuji, takový, že se projevují závažné zdravotní problémy - epileptické záchvaty po vysazení alkoholu a podobně, je také jediná vhodná varianta zavolat záchranku a umístit dotyčného na detox. Pokud jde o to, že se snažíte dotyčného přimět k nástupu do protialkoholní léčby, tak je situace složitější - dotyčný musí chtít do léčby vstoupit. V Praze je léčba možná v Psychiatrické léčebně Bohnice (kontakty na odd. pro léčbu závilostí najdete na www.plb.cz) a ve Všeobecné fakultní nemocnici, odd. závislostí u Apolináře (Apolinářská 4, Praha 2, 120 00, tel: 224 968 222). Případně je možné se obrátit na některou z AT poraden, ty ale nabízí pouze ambulantní léčbu. Přeji hodně štěstí. Kdyžtak znovu napište a zkuste situaci konkretizovat.