Cesta ven II
PeVee
Dobrý večer, děkuji za vyčerpávající odpověď, která mi na klidu nepřidala. K Vašim otázkám a postřehům - jsme z Ústeckého kraje, bratr z Děčína, já z Chomutova. Dále bych měla upřesnit, že rodiče neví o tom, že situace je natolik vážná. Mají jen informaci o tom, že to párkrát zkusil. A pro jejich klid bych ani nechtěla aby věděli víc. Změna nastala v dobrém i špatném. S přítelkyní jsou už znovu spolu, nyní bydlí u bratra. Pozitivní je, že bratr nastoupil do práce, ovšem to už tady bylo a zatím není jisté, jak dlouho to vydrží. Další pozitivní zprávou je to, že spolu půjdeme do K centra v Chomutově, kde pracuje má kamarádka, která domluvila bratrovi individuální schůzku příští týden. Tam jistě dostane informaci o léčbě a jsem opravdu zvědavá, jak se k ní postaví. Zatím děkuji a určitě se ozvu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Tak vidím, že jste si situací zatím poradili docela dobře. Víc než to, že půjdete s bratrem na konzultaci do K-centra asi pro něj udělat nemůžete. Jen bych si dávala pozor na to, že vzhledem k tomu, že tam pracuje Vaše kamarádka, abyste od toho neměla příliš velká očekávání a nechtěla po své kamarádce víc, než Vám v rámci toho zařízení může nabídnout - netvrdím, že to tak máte, jen mluvím ze zkušenosti. Jestli si bratr našel práci, tak je to jistě změna k lepšímu, jen jak sama říkáte - nemusí to vydržet, pokud bude užívat drogy dál, těžko se mu podaří si zaměstnání dlouhodobě udržet. Navíc možná kvůli zaměstnání nebude teď ochoten slyšet na informace o léčbě - protože on se v tuto chvíli zřejmě cítí být vcelku ok, protože má práci a léčbu nepotřebuje. Uvidíte, jak setkání v KC dopadne. A ohledně těch rodičů - pokud se situace začne horšit nebo bratr skutečně nastoupí do léčby, není asi na místě je udržovat v tom omylu, že to bratr jen párkrát zkusil. Protože do léčby nechodí ti, co to párkrát zkusí a pokud by bratr byl v léčbě, bylo by pro něj i pro rodiče lepší, kdyby měli rodiče pravdivé informace. Aby si uvědomili závažnost situace a mohli mu poskytnout také adekvátní podporu. No, zatím držím palce a určitě se ozvěte, jak to dopadlo. Hodně štěstí.