kokain
shannon
Dobry vecer..dnes jsem se dostala do spojeni se slecnou ktera se mi otevrela po dlouhe trpelivosti.. Po roce ji opustil pritel, ktery ji ukazal cestu ke kokainu, protoze s nim nechtela spat..Bil ji, znasilnil ji a opustil.. Je mu 18 let. Vysledek je, ze ta divka pul roku uziva kokain, je s nim tehotna a Je Ji 14 Let.. S rodici o tom mluvit nechce, , ze strachu, ze je zklame. Ocekava o de mne radu a ja ji chci odkazat na Vas..ale dokud ji nepripravim na to, co muze ocekavat, jen tezko to udela..pry nema pratele.. Poradite mi prosim.. Dekuji Moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel mám z Vašeho dotazu velmi málo informací o situaci dotyčné slečny a ani nevím, zda jste ji chtěla odkázat na naši internetovou poradnu nebo na některé ze zařízení o. s. SANANIM. Na tuto webovou poradnu ji samozřejmě odkázat můžete, ovšem myslím si, že toto není situace, která by se dala jednoduše vyřešit přes internet - mohli bychom jí však poradit, kam by se mohla obrátit osobně. Zvláště vzhledem k věku a těhotenství dotyčné si nemyslím, že by to byla jednoduchá situace i pro řešení v osobním kontaktu. To užívání kokainu se mi v kontextu jeví sice jako závažný problém, ale mnohem závažnější se mi zdá právě těhotenství a vůbec celá situace kolem toho, protože z Vašeho dotazu nevyplývá, jak s tím chce dívka naložit. Nevím, v jakém měsíci těhotenství je, zda uvažuje o interrupci, zda dosud drogy užívá nebo je po rozchodu s přítelem užívat přestala... to vše hraje roli. Bude bohužel nezbytné o tom informovat rodiče - nejen proto, že bez souhlasu rodičů jí v jejím věku nikdo interrupci neprovede. Myslím, že v tuto chvíli není na místě uvažovat o tom, že to dívka rodičům neřekne, aby je "nezklamala" - situace se bez jejich vědomí totiž nedá vůbec řešit. Když pro tuto chvíli pominu to, že se dívčin bývalý přítel dopustil několika závažných trestných činů (nicméně případ je nutno zvažovat i v tomto kontextu), protože v tuto chvíli se mi zdá nejnaléhavější dívku dostat do osobního kontaktu s odborníkem, aby byla šance na nějaké řešení - nevyrozuměla jsem sice, v jakém vztahu jste k dívce vy a co ji vedlo k tomu, že se Vám s tímto svěřila, ale myslím, že to není situace, kterou lze řešit svépomocí, na to je to příliš závažné. Zkuste jí prosím předat kontakt na tuto poradnu, může svůj dotaz adresovat přímo mě. Případně mi napište o situaci víc informací, včetně toho, z jakého regionu dívka je, abych Vám mohla poslat vhodné kontakty, kam by se mohla obrátit. Moc bych s tím neváhala, pokud se Vám podaří dívku udržet v kontaktu. Zatím přeji hodně štěstí.