Seana
Dobrý den, marně se pokouším, přestat nadobro brát pervitin, jednou za čas- 1 x za měs. zkrátka ujedu. (Beru už s přestávkami 10. let a občas nitrožilně. Pokaždé když si dám,tak potom zkonzumuji někdy velké množství alkoholu, někdy si dám do toho E a nebo lajnukoksu a třeba ještě na to zahulím a pak vše zakončím práškama na spaní. Chtěla jsem se zeptat zdali je tato kombinace nějak hodně nebezpečná ? A jaké případné zdravotní problémy mi hrozí ? Vážně předem takový mix neplánuji a snažím se abstinovat, ale pak se přiblíží nějaká akce či párty a dostaví se děsná chuť na péčko a pak už to vše následuje...Nevím, co mám dělat..docházím pravidelně na terapie, ale nijak zásadně mi to nepomáhá. Neustále se pohybuji v centru, jelikož zde pracuji a každý den vidím lidi co drogy užívají a místa mě tak dobře známá:-( V létě bych chtěla odjet do ciziny, protože myslím, že tak pro mě bude abtinence jednodušší. Co si o tom myslíte ? Předem děkuji za odpověď. Seana

Odpověděl: Jakub Minařík
No. myslím, že váš problém se docela dlouho táhne a je komplexnější. Napadla mě spousta příčin, proč se vám nedaří abstinovat a mnoho z nich je docela dobře odstranitelných. například bych uvažoval, zda kromě problémům s drogama nemáte jiné obtíže které by vaši neschopnost abstinovat vysvětlovali a pomohli by možná by se jejich vyřešení odrazilo i v úspěšném vyřešení drogového problému. Například mě napadlo, zda netrpíte depresivní poruchou a vaše občasné jízdy vám nepomáhají zvládat nesnesitelnost živita bez drog. No možná se pletu a není to tak, ale jistě by to stálo za úvahu. Každopádně mám dojem, že by to po těch letech chtělo vyhledat odbornou pomoc, tzn. zajít do nějakého léčebného zařízení a pokusit se tam svůj problém diskutovat. Jinak to nevyřešíte. To se týká i možného odjezdu do ciziny. Odjedete tam i se svými problémy a ty vás tam potkají. Možná, že se vám na přechodnou dobu podaří abstinovat, ale nakonec se stejně vrátíte do starých kolejí. Takže by asi stálo za úvahu to zkusit tentokrát jinak. Kdybyste stála o nějaký kontakt, tak napište odkud jste. Zkusím vám nějaký vyhledat. :-)