5-HTP
ifco
Zdrawim. Chcel by som sa was opytat na tabletky 5-HTP. Momentalne som w Canade, a tu mi ich odporucil jeden kamarat. Prwy krat mi tabletku dal po uziti Ecka, a powedal ze to pomaha po Ecku doplnit nejake weci w tele..newiem uz presne co, ale ze je to dobre, a potrebne!!! Najprw mi bola zima, a mal som dojazdy, a po uziti tabletky sa to naozaj dost zlepsilo!!! No takze som si kupil balenie tabletiek, a teraz sa len chcem opytat, ci to neni predsa len nejako nebezpecne, a ze ci o tom nieco wiete... A chcel by som sa spytat, ktore witaminy, alebo ake latky by som mal konzumowat po Ecku?? Mam na mysli, ktore by som si mal doplnat?? Dopredu dakujem... Zdar.

Odpověděl: Pavel Kubů
5-HTP je potravinovy doplnek, ktery je premnenovan na serotonin - nervovy prenasec vyplavovany v extremnich mnozstvich z nervovych bunek behem intoxikace XTC. Poruchy nalady a dalsi zdravotni problemy prozivane typicky 1-3 dny po uziti XTC souvisi s poskozenim serotoninovych bunek, ktere nejsou schopny jej produkovat v dostatecnem mnozstvi, aby se clovek citil "normalne". Dodani prekurzoru serotoninu muze situaci castecne zlepsit, s pokracujici konzumaci XTC vsak poskozeni bude stale snizovat schopnost neuronu produkovat serotonin a nasledna konzumace 5-HTP prestane drive ci pozdeji pusobit. Statut potravinoveho doplnku ziskavaji pouze takove latky u nichz nehrozi predavkovani ani jine vazne nezadouci ucinky. Budete-li po intoxikaci XTC konzumovat dostatek cerstve zeleniny a ovoce nemusi dale utracet za ruzne jine potravinove doplnky a krome vitaminu a mineralu z ovoce a zeleniny ziskate i velmi zdravy zdroj energie k regeneraci organismu z toxicke zateze behem intoxikace XTC