Vznik Slova
Dobrý den. Mám možná takovou nevšení a lingvistickou otázku. nevíte prosím vás, jak zvniklo slovo feťák? Slyšel jsem, že od slova FET, od lidí co užívali amFETaminy. Tak se jim tak začalo "zkráceně" říkat. Dále jsem slyšel, že fetovat = čichat. Ale možná ani jedno z toho. Nevímte prosím vás? Děkuji Vám za rozřešení našich častých sporů s kamarády. Přeji hezký den. Filip

Odpověděl: Bára Orlíková
Obávám se, že se asi budete s kamarády dohadovat ještě nějaký čas. Příkláněla bych se ke druhé variantě vašich úvah, protože ta s těmi amfetaminy se mi zdá dost krkolomná. Nicméně, abych Vám přesně napsala, od čeho je to odvozené, to Vám teda asi nenapíšu - dělám psychologii, ne lingvistiku... a obávám se, že ani nikdo z mých kolegů není přes tento obor odborník. Je to mimo jiné i tím, že spíš řešíme problémy, se kterými přichází naši klienti užívající drogy a méně často se zabýváme problémy souvisejícími s odbornými a jinými termíny :) Napadlo mě ještě, co když je to od slova "fetiš" nebo "fetus"? :) A víte třeba, že "droga" znamená polsky "cesta"? - to je ale fakt pravda, našla jsem to ve slovníku. I když to tak nevypadá, s vaším dotazem jsem si trochu práci dala a tudíž doufám, že i přesto, že jsem vám moc konkrétního neodpověděla, nám zachováte přízeň.