PIKO + PRÁŠKY
ANDY
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli je moc nebezpečné kombinovat pervitin s alkoholem a následně si zahulit na dojezd nebo jestli organismu škodí třeba méně vzít si na dojezd pár diazepanů nebo rohypnolů. A jak se po 10. letech občasného užívání, nejlépe zbavit té chuti ? A jak poznám jestli došlo k poškození třeba nějakých orgánů- jater nebo ledvin ? Můžou se projevit nějaké zdravotní problémy i později, pokud se zatím neprojevily a na druhou stranu se kromě fetování snažím i sportovat a jíst zdravě ? A za jak dloho po vysazení pervitinu, zmizí psychické potíže ? Je možnost, že vůbec člověk bude znovu normálně uvažovat, nebo ho braní drog ovlivní už navždycky ? Děkuji a snad sem Vás svými otázkami příliš neunavila :-)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Váš dotaz ohledně větší či menší ne/bezpečnosti užití pervitinu zároveň s alkoholem nebo následně marihuanou a nebo spolu s benzodiazepiny je těžko zodpovědět takto přes internet, protože neznám Váš zdravotní stav a nemám o Vás mnoho údajů, které se bez osobního setkání zjistit nedají. Ale obecně - u té druhé kombinace Vám hrozí asi spíš rozvoj kombinované závislosti - na pervitinu a na benzodiazepinech, benzodiazepiny mají dost značný návakový potenciál. U té první kombinace se Vám může snadno stát, že pervitin přebije účinek alkoholu, který se ovšem v plné síle objeví při odeznění účinku pervitinu - pravděpodobně budete mít dost velkou kocovinu a jestli je moudré si do toho zahulit, to už je pak vcelku na Vás. Když opomenu to, že je i tady možná závislost na více látkách - tedy alkoholu a pervitinu. Žádná kombinace není bezpečná a vždy je třeba počítat s tím, že účinky mohou být těžko vyzpytatelné. Třeba kombinace pervitinu a marihuany může mít nepředpokládaný halucinogenní efekt - a nevím, jestli zrovna stojíte o halucinace. To, zda máte nějaké poškození jater nebo ledvin nepoznáte pravděpodobně, dokud nezajdete na vyšetření k lékaři. Protože příznaky jako je zvýšená únava a chřipkové příznaky, které mohou provázet třeba hepatitidu C budete spíš připisovat únavě v důsledku drog a nebudu příliš nápadné. A až organismus zkolabuje, tak už to bude jasné. Není od věci si nechat udělat testy na hepatitidy a HIV, vyloučíte aspoň nejzávažnější infekční choroby. To, že se snažíte žít zdravě a sportovat Vás od důsledků užívání pervitinu nezachrání - je to jen alibi, možné následky užívání pervitinu svou razancí přebijí snahy o zdravý životní styl. A sotva se tak nějak o zdravém životním stylu dá mluvit při občasném užívání pervitinu. A taky vlastně nevím, co znamená, že berete občas? Jednou za půl roku? Jednou měsíčně? Jednou týdně? To je třeba důležitá informace... i pro Vás. Protože brát jednou za půl roku po deset let (i když to se mi nejeví jako pravděpodobné) je opravdu něco jiného než každý týden (to už je o závislosti). Za jak dlouho po vysazení pervitinu zmizí psychické potíže Vám takto řes internet mohu těžko říct - souvisí to s tou intenzitou užívání, s tím, jaké problémy teď pociťujete a zda jste měla nějaké potíže třeba už před užíváním pervitinu... Obecně - obvykle odezní nejzávažnější potíže do pár dnů po vysazení, výjimečně přetrvají déle, rozlady a únava mohou vydržet pár týdnů i déle. Chutě na drogy odeznívají dlouho. Obvykle řadu měsíců... S tím je obvykle potřeba nějak pracovat - nejlépe je vyhledat někoho z odborníků a zkonzultovat to s ním. Deset let není krátká doba a nevím, zda by se Vám podařilo zvládnout svépomocí. Pervitin Vás ovlivní na celý život - těžko na tuto zkušenost zapomenete, ale to neznamená, že po nějaké době abstinence člověk není schopen uvažovat normálně. Pokud byste chtěla v rozhovoru pokračovat, zkuste napsat o sobě víc. Včetně toho, odkud jste. Zatím se mějte pěkně a buďte na sebe opatrnější.