hulení a srdce
Zodpovědný hulič
Moji rodiče prodělali oba srdeční choroby. Matka kouřila až do menší srdeční příhody, nyní přestala. Otec přestal kouřit asi v 35 a stále nekouří. Já jsem teď po doporučení doktora přestal s mírným (prům. 4-8 denně) cca ročním kouřením. Chtěl bych rámcové informace o nebezpečnosti různých forem občasného umírněného užívání THC (cca 1 - 4 krát měsíčně). Díky!

Odpověděl: Pavel Kubů
Vas lekar vi asi nejlepe proc Vam rozmluvil koureni. Velmi pravdepodobne to bude mit souvislost s Vasi rodinnou anamnezou srdecnich problemu. Kourit byste tedy nemel ani tabakove ani konopne cigarety. Ischemicke nemoci srdce jsou zpusobovany toxickymi zplodinami horeni rostlinneho materialu jedno jakeho druhu. Jinymi slovy i pri koureni jointu se budete stale vystavovat davkam latek, ktere ve Vasi rodine s vyssim rizikem nez v bezne populaci, vyvolavaji poskozeni srdecnich cev vedouci k infarktu. Pravda, pri koureni jointu 1-4 mesicne zkonzumujete urcite nizsi davku nez pri dennim koureni cigaret, to vsak nic nemeni na tom, ze vase cevy budou i nadale poskozovany toxickymi latkami z vdechovaneho koure.