antik
dobry den, zavitala jsem na stranky http://www.lf3.cuni.cz/drogy/articles/prehledextaze.htmlky a precetla docela zajimavy clanek o ucincich koule,prekvapilo me (viz clanek v poznamce ) ze se v podstate vubec nevi zdali je E tak skodliva jak se tvrdi, same "mozna a pravdepodobne,a ukaze cas...atd",tvrdi se tam ze doktori nevyjimaji moznost ze E jako takove nemusi stat za vsemi problemy ale ze se muze jednat i o predispozice psychickych poruch uzivatelu E,ze u nich byla zjistena ruzna psych.porucha driv nez uzivali,to me prekvapuje, nebot se vazne NEVI!!!!take clanek o CNS(na tech samych strankach to potvrzuje) chtela bych vedet, zdali jsme tedy radsi preventivne zrazovani nebo jde skutecne o potvrzeny fakt? diky a peknej den

Odpověděl:
O tom,že MDMA má neurotoxické účinky existuje celá řada prací. Jak závažné je však neurotoxiké postižení mozku u uživatelů, je stále otázkou. Hraje zde roli mnoho faktorů. Postižení může být natolik diskrétní, že se nezjistí žádné klinické projevy, jindy jsou subjekty např. výrazně depresivnější nebo úzkostnější a mají zhoršenou výkonnost v nejrůznějších kognitivních testech. Nicméně obecně bych se přikláněl k tomu, že MDMA je neurotoxická a že její užívání vede k postižení některých funkcí. Otázkou stále zůstavá míra a reverzibilita těchto změn a jejich eventuelní zhoršení nebo objevení s delším časovým odstupem od doby kdy jedinec drogu užíval. Tomáš