lysohlávky
janina
u svého 18-ti letého syna jsem zjistila,že si suší lysohlávky.Mluvili jsme o tom v klidu,řekl mi,že to již loni zkusil a že to nikterak nepoužívá pravidelně. Dle jeho vyjádření jen vyjímečně.Po dobrém jsem ho varovala před zdravotními problémy.To je totiž to jediné co jsem o tom věděla a pak mi došly argumenty.Čím mohu syna přesvědčit aby to svinstvo vyhodil a nezačínal si s tím?

Odpověděl: Jakub Minařík
Obávám se, že syn se musí rozhodnout sám. Je to asi těžké, tohle přijmout, ale předpokládám že k nátlakovým akcím jako: Vyhodit jej do sychravého podzimu i s lysohlávkami, nebo podat na něj trestní oznámení, že drží, případně i rozdává drogy a nechat jej zavřít nechcete sahat.
Co můžete udělat je s ním o lysohlávckách (a drogách vůbec) hovořit , zajímat se, ... (tím nemyslím argumentovat, ale opravdu se zajímat). Pokuste se také opatřit si nějaké vlastní informace. To můžete jednak na stránkách poradny v sekcích o jednotlivých drogách, resp. skupinách drog a pokud máte přístup na internet a umíte anglicky, tak najdete spoustu informací na www.erowid.org. Prostě diskutujte. Syn pak možná začne o užívání drog možná uvažovat, možná si i snáze uvědomí některá rizika a možná se pak rozhodne příští rok lysohlávky nesbírat.
O syna se asi bojíte, pokusím se vám tedy pomoci zmapovat rizika. Lysohlávky nejsou tolik ohrožující závislostí, ale spíše průběhem akutní intoxikace, případně následky (provokace duševní choroby, úraz). Komplikace ale nebývají časté. Samozřejmě že otázka jak často (a bezpečně) syn lysohlávky užívá, zda je s něčím kombinuje, ... A také zda užívá něco jiného (alkohol, marihuana, ...); on totiž jeden z častých argumentů poživačů psychedelik zní: Všichni chlastaj, mi jen hulíme (cucáme tripy, jíme houbičky), žádnej problém, máme na to právo. Většina z nich ale nejen pije, ale i kouří marihuanu, ... a to moc bezpečné není.