povolene mnozstvi marihuany
krupierX
potreboval bych nutne poradit... nedavno jsem byl chycen PČR a byla mi zabavena marihuana, kterou jsem si ten vecer koupil v klubu. Jednalo se o 2 a pul sacku. Vse mi zabavili a nutili me podepsat papir o zabaveni i pres moje protesty o povolenem mnozstvi. Ted mi domu doslo predvolani a kvuli drogam se mam dostavit na fizly.....Proto bych potreboval vedet, kolik je povolene mnozstvi, jestli vubec nejake je a jaky me ceka postih...predem dekuji za odpoved..krupierX

Odpověděl: Bára Orlíková
No, žádné povolené množství není, jakékoli držení drogy je nelegální. Je pouze "malé množství" a když Vás chytnou s ním, je to přestupek, kde Vás čeká finanční pokuta. Když Vás chytnou s množstvím "větším než malým" je to trestný čin podle §187a, kde Vám hrozí trest až do dvou let odnětí svobody. V rubrice Drogy a zákony na této stránce najdete přesná znění zákonů i pokynů policejního prezidia o tom, co je "malé množství". To, že Vám to zabavili, je standardní postup, když u Vás najdou drogu v jakémkoli množství, tak Vám ji seberou - tomu nemá smysl se bránit, opravdu se nedá očekávat, že u Vás najdou dva sáčky s marihuanou, sepíšou to a pak Vás spolu s těmi sáčky pustí domů. Po zabavení látku pošlou na expertizu, aby se potvrdilo, že se jednalo skutečně o drogu a v jaké koncentraci (u konopí se zjišťuje obsah THC). Pokud jste dostal předvolání, tak půjde pravděpodobně o množství větší než malé, a je pravděpodobnost, že dojde i na soud. Což začíná být průšvih, i když nemyslím, že by Vás za tohle poslali do vězení (trest odnětí svobody můe být i podmíněný, tj. podmínka, nebo obecně prospěšné práce, nebo mohou i stíhání podmíněně zastavit... možností je hodně). Ale nemám dostatek informací, včetně toho, že nevím, jaké množství je 2,5 sáčku trávy..., a taky toho, kolik je Vám let, v jaké jste situaci, jestli už jste někdy právní problémy měl..., takže nedokážu zcela přesně posoudit, co by Vám mohlo hrozit. Docela bych Vám doporučila neřešit to svépomocí, je vidět, že moc relevantních informací o tom, jak to vypadá s právem ve věcech drog, nemáte. Můžete se obrátit na Právní poradnu A. N. O., kde se zabývají právními aspekty drogové problematiky a poskytují bezplatnou právní pomoc lidem, kteří se dostali to potíží se zákony v souvislosti s užíváním drog. Kontakt najdete na těchto stránkách v pravém sloupci. Tam si můžete domluvit konzultaci, alespoň telefonickou (pokud nejste z Prahy) nebo osobní (pokud z Prahy jste nebo je pro Vás dostupná). Lze tak předejít mnoha problémům, které by Vás mohly dost ohrozit, lépe je mít dostatek objektivních informací a zachovat se podle toho. Zavolejte co nejdřív. Dnes v kanceláři právní poradny zachytnete mě, můžu Vám poradit základní věci, zítra tu bude i moje kolegyně advokátka. Bára Orlíková, Právní poradna A. N. O.