Schizofrenie
klubber
Zdravím, dobrý den! Můj dědeček (otec matky) měl schizofrenii. Zajímalo by mě, zda mám nějaké vrozené dispozice pro tuto nemoc (můžete napsat i jak se projevuje - díky,stačí pár bodů..).A také, slyšel jsem, že tyto dispozice mohou být genově o to vyšší, že ji měl děda a ne třeba matka - prý se dědí obgeneraci, je to pravda?? Proč se ptám - asi 4 roky hulím (1x týdně +-), každých 14 dní párty s xtc, a asi 1x za 3 měsíce LSD, 1x za půl roku pervitin. ( :-) - no teď o mě víte všechno haha ne fakt). Tak mě zajímá jakej to má vliv na rozvoj latentní psychozy nebo tedy spíš té schizofrenie... Chápu že např. LSD je v tomhle pěkný svinstvo, ale zajímá mě právě to o kolik jsem k tomu náchylnější než ostatní, tj. je tu třeba skutečně nějaké akutní a extra vysoké riziko že ji dostanu? ( všechno je individual ale dědek spáchal sebevraždu - skočil z okna, tak stim klidně seknu jestli to zavání masakrem :-( ) Dík

Odpověděl: Jakub Minařík
Schizofrenie je vážné onemocnění a určité disposice pro něj se rozhodně dědí. Začátek onemocnění je typicky mezi 15 a 35 lety, obyčejně do 25 let. Pravděpodobnost výskytu onemocnění, poked byl v rodině někdo nemocný je +- 10x vyšší než u zbytku populace. Procenty vás přesně nebudu otravovat, ono je to stejně dost složité a moc si z toho nevezmete. Co je ale podstatné, že té disposici můžete pomoci užíváním látek, které mohou psychozu vyprovokovat i u zdravého člověka rozhodně. Tož bych vám doporučil vypustit ze svého života drogy, které mají halucinační efekt jak stimulancia (pervititn, kokain, ext), tak halucinogeny, zvláště ty silné jako třeba LSD, lysohlávky. Není to moc bezpečné a může se vám to vymknou. Ještě ty hlavní příznaky, resp. jejich seznam. Na požádání moho vysvětlit :-) : sluchové halucinace paranoia oploštění emotivity bludy vkládání myšlenek ozvučené myšlenky