šok
kaštan
Dobrý den, u naší dcery bylo zjištěno pravidelné užívání pervitinu. Dcera je již plnoletá a dle jejího vyjádření užívala pervitin po dobu dvou měsíců. V současnosti očekáváme, že nastanou abstinenční příznaky. V této problematice se neorientujeme, a tak prosíme o radu, zda je možné po jejím souhlasu ji umístit do nějaké skupiny, kde by absolvovala detoxikační kůru. Bydlíme v Podkrkonoší. Prosíme o sdělení případných možností nebo sdělení pomocných kontaktů. Děkujeme a jsme s pozdravem

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, z Vašeho dotazu vyplývá, že dcera se rozhodla abstinovat a dál nebrat, tedy jestli to správně chápu. Po dvou měsících braní pervitinu nemusíte mít strach z fyzických abstinenčních příznaků, které se v podstatě u pervitinu nevyskytují. Je třeba dát spíše pozor na psychický abstinenční syndrom, který se může projevovat změnami nálad, velkou chutí na drogu, nervozitou atd. Bylo by dobré s dcerou hodně mluvit, trávit s ní volný čas, naplánovat s ní, co bude během dne dělat atd. A určitě je dobrá i myšlenka vyhledat nějakou odbornou pomoc, ať už půjde o skupinu nebo o individuální konzultace. Nevím přesně, v které části pokrkonoší bydlíte, ale z organizací, které by Vám mohly být alespoň dostupné, by připadalo v úvahu K-centrum Liberec (tel.482 710 276),AT poradna při nemocnici v Semilech, Špindlerova 394, Semily, 513 01,nebo poradenské centrum pro drogové a jiné závislosti Husova 88, Turnov, 511 01, tel: 737 214 246. Na těchto číslech Vám kdyžtak jistě poradí vhodnější kontakt přímo v místě Vašeho bydliště.