teréní práce a péče o drogově závislé
Miška
Nevím jestli Vás svým dotazem nebudu zdržovat od vaší práce, ale jsem ze SOŠ a vypracovávám seminární práci o teréní práci a péči o drogově závislé. Byla bych Vám moc vděčná kdybyste mi mohli dát typ na jakoukoli literaturu ohledně tohoto tématu. Předem moc děkuji. S pozdravem Miška

Odpověděl: Bára Orlíková
Podívejte se do kolonky Pomoc a léčba na této stránce, tam najdete základní informace o tom, jaký je systém péče o drogově závislé (od terénní práce a kontaktní centra přes substituční léčbu, abstinenční léčbu až po doléčovací centra). O nízkoprahových programech (terénní práce, kontaktní centrum) se dočtete v samostatné kapitolce pod touto rubrikou, kde máte na konci i odkazy na literaturu, z nichž doporučuji především T. Rhodes: Terénní práce. Nyní vyšla i nová kniha K. Kalina a kol.: Drogy a drogové závislosti, ta je myslím to nejlepší, co byste mohla mít v ruce, i když to pro Vás bude možná příliš obsáhlé a odborné. Také doporučuji stránky Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti www.drogy-info.cz, kde najdete mnoho zajímavých informací.