Xanax 2
Bambule
Dobrý den,srdečně Vám děkuji za Vaší odpoveď. Podařilo se mi na internetu najít k čemu se vlastně Xanax používá a i tam bylo uvedeno,že je možný při dlouhodobém užívání návyk. Těch nalezených krabiček toho Xanaxu bylo minimálně 15 až 20.Což se mi zdá docela dost,krom toho tam byl ten Neurol 1 mg a ještě Neurol 0. něco.Dlouho jsem nadtím přemýšlela a věci které se mi zdá-li doteď maličkostí již nejsou. Pokuď to vemu zpět tak za dobu těch 3 let co jsem s manželem v jedné domáctnosti,tak to dle mého užíval celou tu dobu.Vždy se mi zdalo,že jde k bundě ke skříni a něco strká do pusy...stejně tak jako to udělal v den kdy jsem Vám poslala první dotaz...na mou otázku co to pořád poliká za prášky,mi odpověděl,že vitamíny...Jakmile šel do koupelny tak jsem se šla podívat co to polikal a byl to opět Xanax 0.5 mg.Bojím se ho popravdě zeptat na rovinu na všechny ty otázky co jste mi psla aby si pak nemyslel že se mu prohrabávám ve věcech.Je to jeho tajemství,které mi tají již dlouho.Manžel po té co jsem porodila našeho syna,začal být agresivní a již několik telefonů hodil o zem a dokonce skopnul i Nootbuk ze stolu.To ovšem se již stalo naposledy před 3/4 rokem a nevím zda-li to nebylo v důsledku toho že např. ten Xanax vynechal. Po těchto incydentech začal značně pít tvrdý alkohol,ale to se mi podařilo ustálit a pro změnu začal pít hojně pivo.ve stylu,že pakliže k nám příjde návštěva a nebo o víkendech vypije 14 až 16 piv a denně si z práce nosí tak 4. Což i to se mi zdá začíná být problémem.Poslední dobou je i dost náladový vzteklý,ale na druhou stranu se mi zdá,že se více uzavírá do sebe..Stále si i stěžuje na bolesti hlavy..Je mi jasné že toto není Váš ani problém ani se Vás to netýka a mě nezbyde nejspíše buď to nechat tak a nebo zajít za nějakým psychologem a ujasnit si to s ním. Jak jeho agresivitu v opilosti i mimo,tak zároveň jeho užívání již zminěných prášků. Nechci zklamat jeho důvěru v to,že nic nevím. A opravdu nejsem naivka která při prvním objevení krabičky s prášky začne vivádět,jak jsem se Vám snažila i popsat tak je to dlouhodobější problém,který jsme si do nalezení těch krabiček neuvědomila. Nechci říct že je to velky problém,ale zároveň sveho manžela který oslaví letost 27 narozeniny nechci nechat spadnout do propasti,ze které by se pak špatně škrábal nahoru a myslím,že když bych za ním s tím to šla,tak že ho tam sama vlastně hodím.nevím proč mi to neřekl,ale možná právě proto co teď dělám a informuju se za jeho zády...Možná to chce vyřešit sám,bez mé starostlivé pomoci,ale za ty roky nenasbíral dostatek odvahy.Jsem svým způsobem bezradná...Poohlédnu se zda-li neexistuje nějaká poradna jako je tato,ale pro obor psychiatrie. Z jeho ješitností i kdybych za nim šla,tak by jak ho znám,pokuď ho po tomto vůbec znám šel dobrovolně k nějakémo psychologovi...Děkuji znova za Vaší odpověď a s přáním hezkého dne Renata

Odpověděl: Bára Orlíková
Milá Renato, to, co popisujete, vypadá na opravdu velmi závažný problém. Váš manžel podle toho, co popisujete, trpí značnými problémy a řeší je alkoholem a léky. Těžko říct, s čím souvisí jeho agresivita - zda je to důsledek nebo příčina jeho potíží. Množství alkoholu, které spotřebuje a pravděpodobné množství užívaných léků mě nutí si myslet, že se jedná o závislost na alkoholu a na těchto lécích, což je opravdu velmi nebezpečná situace. Píšete, že "Nechci říct že je to velky problém,ale zároveň sveho manžela který oslaví letost 27 narozeniny nechci nechat spadnout do propasti,ze které by se pak špatně škrábal nahoru a myslím,že když bych za ním s tím to šla,tak že ho tam sama vlastně hodím.nevím proč mi to neřekl,ale možná právě proto co teď dělám a informuju se za jeho zády...Možná to chce vyřešit sám,bez mé starostlivé pomoci,ale za ty roky nenasbíral dostatek odvahy." Váš manžel v té propasti je a to, že s ním o tom problému začnete mluvit, je začátek cesty k tomu, aby se z ní vyhrabal. Dokud to neotevřete, on to sám neudělá a situace se bude jen horšit - tvářit se, že o tom nevíte je to, čím mu v podstatě můžete nejvíc ublížit - pro něj to totiž znamená tichý souhlas. Samozřejmě, že to před Vámi tají, protože si nechce připustit, že má velký problém. Tohle není věc, kterou je schopen dle všeho, co píšete, zvládnout sám. To, že se informujete, jak mu nejlépe pomoci, by měl brát jako důkaz toho, že ho máte ráda a ne jako důkaz toho, že ho chcete potopit. Je třeba myslet i na Vaše dítě. Myslím, že nejvhodnější by bylo ve Vašem případě navštívit manželskou poradnu (nyní obvykle pod názvem Poradna pro manžesltví, rodinu a mezilidské vztahy), kupříkladu v Praze je jich několik, zkuste je vyhledat přes internet. Stačí prozatím, když se tam zastavíte sama - pomohli by Vám se v situaci zorientovat a doporučili by adekvátní postup a možná, že by se manžel přidal. Pravděpodobně bude potřebovat také kontakt s odborníkem v souvislosti s užíváním alkoholu a léků (i vzhledem k tomu, když by je chtěl najednou vysadit, může to být pro něj velmi zdraví ohrožující). Bohužel tohle je myslím natolik závažný problém, že to přes internet nevyřešíme. Přeji hodně štěstí.